-
-
Svar på tråden När kan man raka sig därnere efter en förlossning vaginalt?
-
Det kan du väl göra direkt om du absolut vill.
Men jag skulle rekommendera att vänta tills du känner dig okej där nere, och även tills avslaget slutet. Så att du inte skulle råka få en infektion. -
jag väntade typ två v för de sa de på förlossningen att man skulle! sen är det bara att köra på! men se till att duscha bort att hår efteråt annars kan det irritera!
-
jag skulle väl vänta tills man inte har ont längre.... lär jju inte vara så skönt annars liksom..
-
bikinilinjen rakade jag morgonen efter på bb. fantastiskt skönt att kunna ta på sig ett par trosor utan att rufset sticker ut.
Däremot slätrakning/vaxning gick fetbort tills avslaget var slut. Jag menar hur kul är det att raka sig med hela muffen full av kladd och stygn? not!
sen något jag upptäckte var att även om magen var borta gick det ta mig fan inte att komma åt dom nedre regionerna!! Stel, öm och värk efter förlossningen gjorde att man kände sig som man sprungit maraton och kört vasaloppet samtidigt.... att böja ner huvudet neråt var omöjligt under en veckas tid innan man hittat tillbaka till alla vilande muskler igen.