Vätska i kroppen! Tips mot???!!!
Några tips för/mot svullna fötter och händer???? Jag har så mycket vätska i kroppen så händerna domnar och lederna värker på mig!! Å jag är "bara " i V32...
Några tips för/mot svullna fötter och händer???? Jag har så mycket vätska i kroppen så händerna domnar och lederna värker på mig!! Å jag är "bara " i V32...
Undvik salt, det binder vätska. Vila med fötterna högt ett par ggr per dag. Det är tyvärr allt jag kan bidra med. Hoppas det blir bättre!
Stödstrumpor kan förresten hjälpa också. Jag har inte provat det själv, dock.
Min bm sa att man skulle dricka mycket vatten att det skulle hjälpa men jag vet inte om det stämmer
De råder en också att dricka mycket vätska för att fördriva vätskan som samlas i kroppen för enda sättet att få ut den är att kissa...
Å tack! Jag ska prova med rubbet!!! Allt e bättre än det här, håller på att tappa lusten att vara gravid när allt bara gör ont på en. Hoppas att det blir bättre snart, snart ,snart!
Att dricka mycket vatten gör så kroppen "fattar" att det kommer mer vätska hela tiden, alltså behöver den inte binda vätskan i dina celler. Därför ska man dricka mycket vatten (överdriv inte, kolla upp hur mycket du behöver, är olika för olika viktklasser bla).
Undvik salt och flottig mat så funkar det ännu bättre.
För att hjälpa blodomloppet på traven att bli av med överflödig vätska så fungerar bad väldigt bra... fick det själv som råd då jag hade dragit på mig väldigt mycket vätska...
Enda kruxet för mig var att då man väl kommit i baddräkten å hasat sig ner i poolen så var jag tvungen att gå upp å kissa nästan med en gång
Lär ska fungera så att vattentrycket hjälper kroppen att avyttra det överlödiga vattnet...
Har hört att det är bra att äta mycket jordgubbar. Det är ju dessutom gott! Har ätit litervis med gubbar denna sommaren
Ett tips är grape det är ju oxå väske drivande men SURT
Jag har oxå grymt mycket vätska i kroppen.. helt sjukt.. mina fingrar o händer domnar hela tiden. Min Bm sa igår att jag ska dra ner på saltet o bada fotbad med lite vanligt salt i... lycka till!