fråha om att sätta ihop två hamstrar?
har en dvärghamster hona på snart 3 månader gammal, vill köpa en kompis till henne men är rädd att dom kanske inte komer överens och kanske inte kan bo i samma bur.
har en dvärghamster hona på snart 3 månader gammal, vill köpa en kompis till henne men är rädd att dom kanske inte komer överens och kanske inte kan bo i samma bur.
Hamstrar vill bo ensamma så det är dumt att ens pröva.
Dvärghamstrar KAN gå ihop ibland, men då ska de helst sättas ihop som ungar. Skulle inte rekommendera dig att sätta ihop en tremånaders med en annan hamster, de kan döda varandra.
Jag hade två hanar som gått ihop sedan födseln, när de car ca 9 mån rök de ihop så blodet skvätte. Det blev två burar i fortsättningen...
Jag kan bara hålla med Mama africa; jag hade också två bröder som började slåss. Det är bättre att din hamster få vara själv i sin bur, vill ni ha en till hamster så får ni köpa en till bur. Honorna är de som är svårast att sätta ihop.
Vi har sex st hamstrar. Tre i varje bur och alla honor. Dvärghamstrar lever i flock till skillnad från guldhamster. Vi har tre Cambells och tre kinesiska. Nu är de som lever tillsammans kullsyskon och det har aldrig varit problem. Vet faktiskt inte hur känsligt det är att sätta samman två individer som inte känner varandra från början... Hamstrar kan ju vara lite kinkiga. Men din hamster är så pass ung att det bör gå, med en långsam och försiktig tid där de får bekanta sig med varandra... Lycka till!