• Bluebell 69

Mat vid nattarbete

Hejhej ska för första gången i livet jobba natt skift på jobbet har börjat med 3-skift och där ingår en natt vecka. Nu till problemet vad sjutton äter man?? vi har svårt att gå ifrån och värma mat men funkar typ sallader, smörgåsar med mycket grönsaker i??? Äter man när man kommer hem???

• Svar på tråden Mat vid nattarbete
  • Tingen

Maken arbetar skiftgång, och han äter mycket yoghurt, sallad, fruktsoppor, kräm och sådant på nätterna. Då har han även mix av nötter, russin och torkad frukt som han kan ta en näve av om han blir sugen. Sedan käkar han frukost när han kommer hem innan han går och lägger sig.

Ibland har han även lättare matlådor med sig.

«·´¨*·.¸¸.* 我爱你爱人 *.¸¸.·*¨`·»
  • 83Lovika

Jag brukar äta typ frukt o blåbärssoppa/nyponsoppa.
    Eller hårdmackor med blåbärssoppa.
    Det äter jag vid 12 tiden.

Sen fikar vi igen vid 4 snåret o då brukar jag ta blåbärssoppa (varma koppen) med nån skorpa.

Äter en smörgås när jag kommer hem och läser tidningen innan jag går o lägger mig. Ska också jobba inatt :)

Det blir ägg o kaviar på hårdbröd med vanilj o jordgubbs varmakoppen soppa :)

• thebettygirl

Vad jag har hört från dietister och företagshälsan ska man försöka äta samma tider och saker som om man jobbade dag, dvs frukost, lunch och middag för att kroppen ska må så bra som möjligt. Frukosten innan man går och lägger sig, lunchen när man går upp, middagen innan man åker till jobbet. På jobbet äter man något lättare, tex sallad som du själv nämnde.

Svar på tråden Mat vid nattarbete