• Anonym

Är det normalt att ha känslor för sina/sitt ex??

Eller måste man känna sig helt stum mot sina ex innan man går in i en ny relation??

• Svar på tråden Är det normalt att ha känslor för sina/sitt ex??
  • Anonym

På vad?

Dorian Ertymexx skrev 2009-03-01 15:14:09 följande:

Det beror väl alldeles på, skulle jag säga...
  • Dorian Ertymexx

Känslorna. Jag menar, det är skillnad på känslor som i "ja, det var ett mysigt minne, saknar litet ibland" och "gud jag vill ha honom nuuuu, alltid, konstant, över allt annat på planeten!" ;)

• Anonym

Det beror väl på vad det är för känslor. Jag har känslor för mitt ex... vänskapliga känslor... det kommer jag nog alltid att ha.

• Anonym (ah)

Jag har känslor till tusen kvar för mitt ex fast det är över 25 år sen det tog slut och jag varit lyckligt gift sen dess. Men han har för alltid tagit en stor bit av mitt hjärta och det kan jag inte göra något åt.

• Hillbillie

Jag tycker nog att man ska vara helt färdig med "kärleksbiten" gentemot exet innan man går in i nåt nytt....Däremot kan man ju ha vänskapliga känslor.

En god regel är att fundera över vilka känslor jag själv skulle tycka var ok att mannen hade gentemot sina ex.

• benedikten

Jag tror det är många som går in i en ny relation och fortfarande har känslor för sitt ex. Kanske till och med börjar en ny relation för att komma över sitt ex. Det är väl ok om du känner så, men är du osäker på om killen du är tillsammans med nu är rätt för dig eftersom du har känslor för ditt ex? Kan vara ett tecken på att du inte är kär i din nuvarande kille eller så kanske du bara saknar ditt ex som en vän.

• Anonym

Oftast har man väl helt andra känslor när det är slut, ex bitterhet. Eller känslor som att "vi kunde inte leva ihop, men på avstånd tycker jag fortfarande om henne/honom". De positiva känslorna kanske föstärks när man är isär och de negativa förstärks när man är ihop.......dvs när man inte passar ihop helt hundra med någon.

Svar på tråden Är det normalt att ha känslor för sina/sitt ex??