Microlax! Hur gör man?
Hur gör man när man ska ta Microlax?Ligga/stå/sitta på toaletten?
Som det känns bäst och du kommer åt
Behöver ju värka en stund innan man sätter sig på wc
Okej, men hur lång tid ska man låta de värka då?
lägg dig i sängen på sidan. låt verka ett par min innan du sätter dig på toa. Annars kan smörjan rinna ut direkt..
Okej... tack för svaret.
Jag satt på toan o tog det. Smörjde in den så det inte skulle göra ont. O sen knep jag tills jag kände att jag inte kunde längre. Man känner när det tränger på sen o då kan man inte hålla sig (inte jag iaf).
Det fungerade inte på mig! Vad ska jag göra nu? Jag måste få gå på toaletten, kan man testa att ta en ny dos? Det var ju igår jag försökte med den andra.
Ja, du kan ta en ny dos. Men vänta länge innan du sätter dig på toan. Kolla i bruksanvisningen men jag tror man ska vänta minst 5 minter. Du ska vänta tills du verkligen absolut inte kan hålla dig. Du kan också testa Lactulos från apoteket som man dricker. Brukar sätta riktigt sprutt på min mage efter några timmar.
Skratta inte nu, men såhär gjorde jag när jag var gravid och förstoppad...
Jag ställde mig på alla fyra på toagolvet, tog Microlaxen och sen väntade jag så länge som man ska vänta. Jag körde upp rumpan i luften och framkroppen ner mot golvet, tyckte att det var lättare att "hålla emot" om tyngdlagen var på min sida, om ni förstår vad jag menar
Ju längre Microlaxen får verka ju bättre. Fast det ÄR svårt att hålla emot.
Tack! Nu är jag och magen glada igen, pust!
Dom få gångerna jag har behövt använda microlax så har jag lagt mig på sängen med knäna upp och tagit en sen har jag försökt hålla emot 10-15 min.