• Anonym

19 månaders barn...puh så jobbigt, eller vad tycker ni?

Vår dotter är nu 19 månader och det tar på krafterna, så mycket vilja, utbrott, blir arg, ledsen, trotsar och bråkar om saker Förvånad Är det SÅ här?
    Idag har hon trotsat/bråkat om saker hon bara får för sig att hon inte sla göra bara, byta blöja, ta på sig kläderna, äta gröten etc Fundersam
    Hon vill också att man ska vara med henne hela tiden, leka med henne....drar och ropar på oss hela tiden??
    Mycket mammig också, så fort jag går några meter bort ROPAR hon -mamma, mamma, mamma!!!!!!!!!!!!
    Ser hon mig inte går hon direkt och letar -mamma, mamma, mamma!!!!!!

Hur har ni andra det som har barn i samma ålder? tycker ni det tär på krafterna?
    Är dålig på de olika åldrarna , är det extra krävande nu?

Väntar med spänning på svar

Tack på förhand

• Svar på tråden 19 månaders barn...puh så jobbigt, eller vad tycker ni?
  • MiisPiis

hihi, jag tyckte det var jättejobbigt jag med, ända tills vår andra son föddes! Det är 20 månader emellan, och nu kan jag inte förstå hur jag tyckte det var jobbigt med en enda!

Dock vet jag att det känns jobbigt med en oxå, men det går över.....tycker det är i faser det är jobbigt.

• Anonym
    MiisPiis skrev 2009-03-01 18:45:41 följande:
    hihi, jag tyckte det var jättejobbigt jag med, ända tills vår andra son föddes! Det är 20 månader emellan, och nu kan jag inte förstå hur jag tyckte det var jobbigt med en enda!Dock vet jag att det känns jobbigt med en oxå, men det går över.....tycker det är i faser det är jobbigt.

OJOJOJ jag hade bf 26/2......blir 19 månader i mellan....det är väl extra jobbigtnu när man är gravid med, har inte samma tålamod och ork....och stor som ett hus och kan knappt röra mig.

Men tycker du att det jag beskriver påminner annars om ålden? 

• MiisPiis
    Anonym skrev 2009-03-01 19:05:16 följande:
    OJOJOJ jag hade bf 26/2......blir 19 månader i mellan....det är väl extra jobbigtnu när man är gravid med, har inte samma tålamod och ork....och stor som ett hus och kan knappt röra mig. Men tycker du att det jag beskriver påminner annars om ålden? 

Ja, det tycker jag! Man pratar om trotsålder vid 2 år, men jag tycker den är från 18mån till ca 2,5!

Sen blir ju barnet så pass stort att det klarar mycket själv....och det underlättar ju verkligen. Vår äldsta son är ju försenad i utvecklingen så han klarar ännu inte så mycket själv.....men det går verkligen framåt

• LindaLii
    MiisPiis skrev 2009-03-01 18:45:41 följande:
    hihi, jag tyckte det var jättejobbigt jag med, ända tills vår andra son föddes! Det är 20 månader emellan, och nu kan jag inte förstå hur jag tyckte det var jobbigt med en enda!Dock vet jag att det känns jobbigt med en oxå, men det går över.....tycker det är i faser det är jobbigt.

Exakt så känner jag med, hur kunde det vara jobbigt med en liksom. Vi har 20 mån emellan våra 

Jag tycker 19 månader var helt ok, efter två började det trotsas rejält och då blev det tuffare

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • MiisPiis

Tror det är REJÄLT jobbigt under en period.....MEN sen har iaf jag förhoppningen om att de kommer att ha jättestor nytta av varanda, och kunna leka och roa sig själva en aning. Perfekt när det är relativt tätt emellan.

• Anonym
    MiisPiis skrev 2009-03-01 19:19:37 följande:
    Ja, det tycker jag! Man pratar om trotsålder vid 2 år, men jag tycker den är från 18mån till ca 2,5! Sen blir ju barnet så pass stort att det klarar mycket själv....och det underlättar ju verkligen. Vår äldsta son är ju försenad i utvecklingen så han klarar ännu inte så mycket själv.....men det går verkligen framåt
    Till 2,5 puhhh
  • hannamiller

Min minsta är 3 månader nu och min stora är 21 mån.
    Oj, vad stor killen håller på.. Jag tror att han är i trots åldern nu. För han är så tidigt på allt.. Jag hinner inte med allt han gör..
    Så när jag vill ha det lugnt, Så går jag långa promenader med dom. För då sover dom..
    Sen låta stora killen springa av sig ute..

Svar på tråden 19 månaders barn...puh så jobbigt, eller vad tycker ni?