• ThereseK

Någon som gjort ögonlaserbehandling?

Jag vill verkligen operera mina ögon och nu har vi råd så ska ringa och höra med någon klinik om detta i veckan, men jag är nyfiken på om någon har gjort detta och hur resultatet blivit?

Är det någon som fått någon biverkning eller något har gått fel? Jag e ju lite nervös också såklart över vad som kan gå snett..

• Svar på tråden Någon som gjort ögonlaserbehandling?
  • Soul

Min sambo har gjort det. Han är supernöjd. Det blev inte perfekt direkt, men efter några veckor var det som att han aldrig haft något synfel.

• ThereseK

fasen å, jag var in o läste lite nu om det, jag får inte opereras nu för jag är gravid =( jag som tänkte att det skulle va perfetatt operera nu innan den lill* kommer =( jaja, en jag skickade iaf in en ansökan om förundersökning så kan man ju ta reda på iaf om man kan göra operationen eller inte..Jäkla skit då...jag ville ju göra den nu,,igår helst..*mårrar*

• Matte till en hårboll

Jag opererade mina ögon december 2007. Är nöjd med operationen och ser jättebra nu. Hade riktigt ont i 3dagar efteråt och såg suddigt i ett par veckor. Ser lite sämre precis i skymmningen än jag gjorde tidigare.

• Matte till en hårboll

har ibland även haft problem med väldigt torra ögon nattetid efter operationen.

• Vicki77

jag har gjort det, är supernöjd!!
    hade ont ca 1 v och såg suddigt ett par veckor efter..
    har lite svårt att ställa om ögonen vid ljus/mörker annars har jag inga problem.
    är 2 år sen jag gjorde det.
    jag rekommenderar det starkt!!

• Matte till en hårboll

CityAkuten Nya Ögon i Stockholm

• ThereseK

Pratade me memira här i gävle idag, jag får vänta till jag ammat klart och jaa, fått vår nästa också då innan jag får göra operation, men den som väntar på nå gott.. fast jag e besviken, hade velat opereras nu..

Men blir memira som jag går till =)

• Vicki77
    ThereseK skrev 2009-03-02 20:40:19 följande:
    Pratade me memira här i gävle idag, jag får vänta till jag ammat klart och jaa, fått vår nästa också då innan jag får göra operation, men den som väntar på nå gott.. fast jag e besviken, hade velat opereras nu..Men blir memira som jag går till =)
    jag är supernöjd med dom!!
    jag bor i Säffle och har ungefär 40 mil till Helsingborg enkel resa men det va värt det!!
    kunde ha gjort operationen i göteborg, bara 20 mil bort men jag tyckte inte jag fick nån bra känsla av dom..
    Memira står högt hos mig

(ett år efter min operation öppnade memira klinik i Karlstad som bara är 5 mil bort... hm... typiskt)
  • ajmaj

Min man gjorde en IntraLase i slutet av sommaren och är jättenöjd.
    Han har inte fått några biverkningar alls, utan allt funkade bra på en gång.
    Hans behandling gjordes på Globen Ögonklinik i Sthlm.

• Fandango

ajmaj..vet du vad han fick betala för pris?

• ajmaj
    Svar på #14
    Nej, jag minns inte priset.
    Först skulle han göra Lasik, och lyckades pruta lite, eftersom nån annan klinik hade lägre pris på det.
    Sen när han var där för att göra ingreppet började han prata med läkaren, som nämnde nåt om att det inte var så många som gjorde IntraLase, och de behövde "öva".
    Han lovade att min man skulle få göra IntraLase till samma pris som Lasik, fast då visste ju inte läkaren att han dessutom redan prutat.. :)

Så det kan absolut vara värt att försöka förhandla sig till lite bättre pris!
  • augusti06

Jag har gjort det (År 2004) och är super nöjd gjorde det hos Ögonlaser i Stockholm och då kostade det 29100 kr men jag tror att det är billigare nu och det fanns två olika metoder och då tog jag den dyrare för det skulle göra mindre ont och jag gjorde båda ögonen på samma gång och man kunde jobba nästa dag, medan den andra metoden kunde man bara göra ett öga i taget och det skulle göra ondare och så kunde man inte jobba på flera dagar. Va på åter besök; dagen efter, en vecka efter, en månad efter och sista kontrollen var efter ett år.
    Jag var jätte nervös men fick lite lungnande och en tjej som satt bred mej och förklarade vad som hände medans två andra stog bakom maskinen. Det är lite dyrt när man ska betala allt på än gång men jag har nog tjena in det under de här åren.
    En kompis skulle göra det i Globen men hon kunde inte göra det för hon hade ett fel på ögonen som man inte kan använda laser på, men hon är jätte glad att hon gick dit för nu har hon fått rätt styrka på glasögon och ser nu mycket bättre. Lycka till!!!

Svar på tråden Någon som gjort ögonlaserbehandling?