• 20082011

blandar ihop ord - hela tiden

Dom senaste veckorna har jag totalt så fort jag öppnar munnen nästan, blandat ihop ord.
    Jag kan mena en sak, säga en annan.

Tex idag, sambon frågar vart något ligger. Jag säger att det ligger på köksbordet, men jag menade sängen.

Eller att något lunktade ucket.

Detta händer hela tiden, ca 20 ggr om dagen, men inte när jag skriver, bara när jag pratar.

Nån som vart med om det?
    Vad kan det bero på??

• Svar på tråden blandar ihop ord - hela tiden
  • Tokfrjant

Jag gör också så hela dagarna.. Säger fel, jag sa soffa men menade säng idag

Garderob och förråd säger jag också fel på, och namn!

• Ärla Minou

stress och tankspriddhet kan det bero på tex. Men frågan är om det är något helt nytt eller om det brukar vara så här?

• idolf

Haha du låter precis som jag Maken brukar titta väldigt förvirrat på mig ibland, sen börjar han skratta. Oftast kommer jag på mig att jag sagt fel, ska då rätta mig och säger något helt annat igen... sådär kan jag hålla på upp till 3-4 ggr i samma mening
    Jag brukar tänka att alltid roar det någon

• ohbaby

samma här! Har olika dagar. Kan säga mängder av fel en dag och inte ett enda fel en annan dag.

Ingen aning om vad det beror på.....

• 20082011

detta är något helt nytt för mig. kommit dom senaste två veckorna bara.
    så jag blir lite fundersam...

visst kan det låta roligt

kanske är stress då.. hmm..
    Ärla Minou skrev 2009-03-01 19:25:25 följande:

stress och tankspriddhet kan det bero på tex. Men frågan är om det är något helt nytt eller om det brukar vara så här?
  • Zixi

Tillhör min vardag att säga fel ord. Jag tänker tvättmaskin och säger diskmaskin, jag tänker dator och säger telefon. Min man är van vid det här laget och jag brukar få till rätt ord på tredje försöket. Men ibland uppmärksammar jag inte ens själv att det blir fel, då brukar han fråga om det var xxx jag menade när jag sa yyy.

• 20082011

får väl ta en långsemster då och se om det blir bättre
    steg 2 blir väl en magnetröntgen.

• 2babiesmom

sådär är jag också. Jag pratar utan att tänka efter..... min sambo verkar inte lyssna på mej för han rättar mej aldrig. Sen kommer jag på vad jag har sagt o säger rätt sak. sen frågar jag han varför han inte rättar mej men då säger han att han inte tänkte på det.... snacka om att inte lyssna då....

Svar på tråden blandar ihop ord - hela tiden