• Jossisen

Myrkrypningar i benen! Vad göra?

Jag blir tokig. Det kryper i mina ben hela tiden. Så fort jag sitter stilla så känner jag det. Kunde inte sova förra natten, fick lov att vicka på fötterna och upp och gå hela tiden.

Snälla, säg att det finns något som lindrar denna tortyr!

• Svar på tråden Myrkrypningar i benen! Vad göra?
  • TrulsaLi

Drick Tonic det innehåller Kinin och hjälper mot "restless leggs".

• cissi77

Jag använde stödstrumpor dag som natt Smörja in benen med liniment tycker jag också hjälper.

• Jossisen

TrulsaLi skrev 2009-03-01 19:48:06 följande:

Drick Tonic det innehåller Kinin och hjälper mot "restless leggs".
    Åh, vad bra! Har du provat själv? Hoppas, hoppas att något så enkelt kan hjälpa. Tror till och med vi har det hemma.
  • TrulsaLi

Jossisen: Har en gubbe här hemma som har haft krypningar i flera år innan han till slut träffade en grymt duktig läkare som rekomenderade detta =)

Lycka till...

• Jossisen

Tack för tipsen! Ska genast prova detta!

• Jossisen

Sitter och dricker en Tonic nu, haha! Hur mycket måste man dricka för att det ska hjälpa? Måste man dricka det regelbundet eller kan man ta en vid behov?

• Joli 3

Jag har läst här på FL att det hänger ihop med järnbrist. Har du kollat hur du ligger till med det? För mig stämmer det, har varit nere på 106 i blodvärde och haft grymt mycket pirr i benen och fötterna. Jag tycker att det hänger ihop med att man blir för varm också så jag brukar duscha fötterna kallt och smörja med nån kräm efteråt.

• Rebecka75

Fick Lergigan utskrivet av bm. Hade både klåda o krypningar. Den hjälpte bra mot klådan men även krypet minskade påtagligt.
    Hoppas du hittar nåt som hjälper nu för det där är inte kul...

• tosalisa

Vitaminbrist. Brukar du äta 1st typ mitt val kvinna, så öka till två. Kan vara Kaliumbrist, Kalciumbrist osv...

• prinsessansmage

Jag har fatt DAFLON för att öka blodcirculationen i allmänhet sa att man inte far 'trötta ben' eller aderbrack etc.

• milli79

Gärna b-vitaminer de är bra för nervsystemet mm ta gärna hela b-complexet, tex så är b3 (niacin) bra för cirkulationen. Magnesium/kalcium, järn el kanske kalium kan oxå va bra. Finns mkt näring i bananer tex kalium vilket hjälper vissa iallafall. Men som nån skrev järnbrist kan det ju va, men ät bara järn om du har brist.

Använder alltid stödstrumpor nu annars vaknar jag med väldigt ont i benen. Tar även Kalcium/magnesium på kvällen. Sen kan man ju passa på att gå på lite gravid massage =)

• Sfinxen

Det finns franska forskningsartiklar som rekommenderar just kinin till just gravida mot vadbesvär, så jag tror inte den svenska idén att kinin skulle vara olämpligt för gravida är något globalt etablerat.

• Dingaling

Jag lider också av "myrkrypningar" (även som icke gravid) Och b-vitamin funkar bra på mig! tex Friggs B-komplex, finns på ica eller likn.

• Jossisen

Tack för alla tips! Jag har börjat använda stödstrumpor hela dagarna och faktiskt har det blivit bättre med krypningarna i benen så jag tror det är något cirkulatoriskt för min del.

Svar på tråden Myrkrypningar i benen! Vad göra?