• Väntarochlängtar

(Dop) Programblad att ha i kyrkan...

Hur har ni gjort era dopprogram som ni hade i kyrkan (om ni nu hade några?). Kan man få se och få lite ideér? Om det är någon som skulle råka ha vääääldigt mycket tid över och skulle kunna hjälpa mig att göra ett programblad i Pagemaker eller något liknade program så tar jag tacksamt emot hjälp... Måste bli färdig senast på fredag... *hjälp*
    Har alla uppgifter, de ska bara "klistras in" i ett dokument om man så säger...

Skriv ett mess i min gästbok om du har tid och möjlighet att hjälpa mig! (Tack!)

• Svar på tråden (Dop) Programblad att ha i kyrkan...
  • HaltaLotta

Näe vi hade dop så va det inget progamblad, själva akten tog typ 15 minuter..... Om man har dopet mitt i gudstjänsten så har mog lyrkan ett eget blad för just den gudstjönsten o då stor nog ni som 'dop' liksom..... Fast det är säkert olika i olika kyrkor! fråga prästen så får du veta säkert!

• Trinity78

Jag har lite tid över och älskar att göra sånt här. Om du vill så kan jag nog hjälpa dig.

• Väntarochlängtar

Trinity78-du är en klippa! Kan du skicka ett personligt mess till mig med din e-postadress så kan jag maila över min information... 1000 tack vad gullig du är!

• HaltaLotta

Jahaa...okej....Jo vi hade också eget dop för våt tös, men det tog bara 15 minuter för det....

• Andy Pandy

Åh, satt precis och tänkte göra samma inlägg. Någon som har info/tips om upplägget?
    Jag har ingen aning...

• Cicciliona

Åh, snälla kan ni inte dela med er. Sitter med samma problem. Dop på lördag kl 12 och sååååååååååå himla mycket att göra. Sitter nu och försöker göra program= lillen sover så nu finns en liten chans och tid.
    C

• Trinity78

Cicciliona, sitter och pillar just nu. Säger till om jag kommer på nåt bra.

• nannec

Hej
    Vi hade inte heller något program, det behövdes inte tyckte prästen. Men Prästen hänvisade till "dopakten/programmet" som finns i psalmboken.

• Fam

Det behövs inget program, man följer ju en given rutin (Psalmboken) och de psalmer man valt visas ju på en tavla i kyrkan. Men vill man är det väl bara trevligt, så lycka till!

• LovelyDay

Vi hade väl inte tänkt på program, men min mamma gjorde ett jättefint av bara farten. Fint minne, speciellt med tanke på att innehållet i ceremonin står ord för ord med precis de texter vi valt, namn på vår dotter o gudföräldrar etc.

• Isaks mamma

Trinity 78,

Du verkar vara en ängel sänd till de som vill ha dopprogram men saknar tid, ork, kunskap eller kreativitet att skapa ett sådant själv. Eftersom jag är en av dem (som tyvärr saknar alltihop :) skulle jag liksom Cicciliona vara oerhört tacksam om du ville dela med dig av dina ideer (Isak döps om två veckor)...

• pennie

Hej !

Hoppsan dopprogram kanske man ska ha..
    Vi ska ha dubbeldop på lördag 27/8 (min brors son också).

Trinity 78 du verkar ju vara en toppentjej. Om du vill får du jätte gärna hjälpa mig, själva programmet med vilka psalmer och så är ju klart men själva programmet...

• Nickan

Programordningen finns i psalmboken, bara att skriva ut i sitt eget program. Skriv in doppsalmer, sånger, namn på medverkande under ceremonin och ev annat som ni vill ha med. Svårare än så är det inte.

Svar på tråden (Dop) Programblad att ha i kyrkan...