• thebettygirl

Frukosttips till jobbet

På mitt jobb brukar vi turas om att bjuda på frukost en gång i månaden. I regel brukar det bli frallor man köpt på något bageri på vägen till jobbet med ost, paprika och smör. Nästa gång är det min tur och jag känner att jag skulle vilja bjuda på något annat, lite roligare. Någon som har tips? Kan tillägga att vi inte har andra tillagningsmöjligheter än mikro.

• Svar på tråden Frukosttips till jobbet
  • LindaRebecka

Pizzabullar

Kanske lite olika grötar?
    Mannagryn, havregryn, tomtegryn.. (risgryn )

• thebettygirl

Tack för alla tips!

SIN74, Heleri: har ni recept på Focaccia, matmuffins?

Pizzabullar? Kan man äta det till frukost? Gröt kan bli lite svårt med tanke på att vi inte har tillagningsmöjligheter annat än i mikro. Visst kan man göra det i mikro, men gröt till 17 personer i en mikro kan bli i kämpigaste laget

• Ann Lee

Har du en juicepress hemma? I så fall köpa ett gäng apelsiner och pressa egen juice åt hela gänget!

Alternativ:
    Kokta ägg (koka hemma) och kaviar
    Naturell yoghurt med bär och flytande honung (köp frysta hallon och björnbär som du låter tina)
    Köpt juice
    Nötter eller torkade jordgubbar/kiwin eller dylikt
    Färsk frukt: skär upp t.ex. kiwi och melon

• thebettygirl

Tack än en gång för alla tipsen! Idag var det min tur att hålla i frukosten och det blev.....

Scones som jag bakade på morgonen innan jag åkte till jobbet. Kan väl tillägga att jag brukar vara på jobbet runt halv åtta (har flex) och trots att jag bakade så var jag bara drygt 20 min senare än vanligt på jobbet! Och då hade jag gått upp samma tid som jag brukar!

Svar på tråden Frukosttips till jobbet