• Syster Luring

Emmaljunga Classic Sport - för & nackdelar?

Har du en Emmaljunga Classic Sport? Vi lutar åt att köpa en sån och vore tacksamma för lite feedback på vårt val.

(Satte in samma fråga under felrubrik tidigare ikväll om ngn undrar om de sett dubbelt )

August -95 & Bebisfrö -09
  • Svar på tråden Emmaljunga Classic Sport - för & nackdelar?
  • Lia32

Vi har också funderat på en Classic Sport, hoppas någon har några råd!

• SannaLinköping

är det inte den som man har samma suflett till liggdelen som till sittdelen? det tycker jag verkar osmidigt. jag tycker det är smidigare att bara kunna byta, t ex sälja liggdelen när man är färdig med den. sen kan ju suffletten bli blekt och det syns ju väl när man sätter den på en ny sittdel sen. men den är ju fin fast alldeles för stor för min smak. den är nog ganska tung att lasta in i bilen. min kompis hade en sån. ett plus är ju att det är en hård korg under. hoppas att det är rätt vagn som jag tänker på nu bara.

• Syster Luring

Tack för ditt svar.

Det är alltså en sittvagn som man måste komplettera med en mjuk alt. hård lift de första månaderna så absolut. Samma suflett är det.

• träskpaddan

Jag funderar också på en Classic Sport och har en bekant som jag ev. ska köpa vagnen av. var på Barnens Hus och jämförde Classic Sport med Crescent Classic och där vann Emmaljungan. Den känns rejäl och bra. Minus är att styret inte går att svänga över och att det inte finns vädringsmöjligheter i suffletten. Men det är inga stora grejer enligt mig. Den har bra hjul och bra korg. den kanske inte passar dem som vill ha en liten och smidig vagn i stan, snarare för oss som bor på landet och i Norra Sverige som har grusvägar och snö.

Vill gärna höra synpunkter från någon som har avänt en Classic. Jag hade tänkt komplettera med en mjuklift från nyfödd.

• Syster Luring

Vi hade sett Crescenten på bild och förälskat oss i den men när vi provkörde den i butik tyckte vi den kändes skramlig och tung. Inte alls rätt känsla. Emmaljungan hittade vi på babyproffsen av en slump och tänkte "vad är det för fel på den här då som liger 1500-2000:- lägre i pris" men ju mer vi tittade på den desto bättre blev den. Stålkorg och lufthjul var två viktiga delar för oss.

• Chickan

Hej!

Vi har också precis bestämt oss för denna vagn! Jag tycker tvärtemot endel att den verkar lätt för att vara så robust. Hade en förfärlig pråm sist som vägde 30 kg (nordic freeline) och köper nu denna för att fär att få en lättare, skönare vagn som inte är "trendmodell".

• lindberg78
    Chickan skrev 2009-03-18 23:12:00 följande:
    Hej!Vi har också precis bestämt oss för denna vagn! Jag tycker tvärtemot endel att den verkar lätt för att vara så robust. Hade en förfärlig pråm sist som vägde 30 kg (nordic freeline) och köper nu denna för att fär att få en lättare, skönare vagn som inte är "trendmodell".
    WOW...30kg?
  • viiinter

Vi jämnförde Classic Sport och City Cross (på Emmaljungas hemsida), och City Crossen fastnade vi för mer så den har vi reserverat och ska hämta den om några dagar.

• viiinter

Kan tillägga att inte var överdrivna skillnader. Men gillade City Crossen bättre och tycker även den är finare (även fast dom i princip ser identeiska ut). Hehe. City Crossen fanns även i betydligt fler färger.

• DizNick
    SannaLinköping skrev 2009-03-01 22:03:37 följande:
    är det inte den som man har samma suflett till liggdelen som till sittdelen? det tycker jag verkar osmidigt. jag tycker det är smidigare att bara kunna byta, t ex sälja liggdelen när man är färdig med den. sen kan ju suffletten bli blekt och det syns ju väl när man sätter den på en ny sittdel sen. men den är ju fin fast alldeles för stor för min smak. den är nog ganska tung att lasta in i bilen. min kompis hade en sån. ett plus är ju att det är en hård korg under. hoppas att det är rätt vagn som jag tänker på nu bara.
    De emmaljunga som har samma suflett är: Edge Duo, Mondial Duo Kombi, Smart Duo Kombi.

De andra byter du till Citykorg och får du "ny" suflett.

Använder du hård eller mjuklift e det samma suflett som gäller.
Svar på tråden Emmaljunga Classic Sport - för & nackdelar?