• Fru T

Man får ju inte använda Voltaren å liknande men...

det borde väll va ok med Tigerbalsam el. hästlinnement??? det är ju bara naturligt liksam..

Har en pungt på sidan av ryggen som gör så förbannat ont varje kväll å vill inte stoppa i mig massa värktabletter varje dag bara för det, dessutom får ja grymt ont i korsryggen efter ansträngning å hade jag inte vart gravid så hade jag använt antingen tigerbalsam eller hästlinnement på detta men kan jag göra det nu?

Åh vad jag längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 11:18
    kom på att ja har ormsalva med.... får nog ta å maila min bm å rådfråga me henne, men ska ta å be mannen gnida in lite tigerbalsam när han vaknar...
  • Svar på tråden Man får ju inte använda Voltaren å liknande men...
  • Fru T

ah tack för tipset..

men är det nån som vet svaret på min fråga för det är vad ja har hemma nu...

Åh vad jag längtar
  • pysselpussar

Jag vet inte men min sambo masserade min onda rygg med hästliniment och det verkade inte va nån fara... Gossen har 10 fingrar å 10 tår

• Fru T
    pysselpussar skrev 2009-03-01 21:18:22 följande:
    Jag vet inte men min sambo masserade min onda rygg med hästliniment och det verkade inte va nån fara... Gossen har 10 fingrar å 10 tår
    låter bra det... det är ju som sagt inte massa konstiga ämnen i det som det är med dom där värksalvorna..
    Åh vad jag längtar
  • Jesster

När jag var gravid första gången så fick jag nåt vajsing med ryggen som inte gick att åtgärda för att jag var gravid för sjukgymnasten hade behövt att göra något speciellt men magen var i vägen. Så jag använde hästliniment nästan varje dag istället.

Nu vet jag ju inte ifall man "får" använda det eller inte men jag var tvungen för att överhuvudtaget kunna röra mig.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Snibbli

Jag har använt tigerbalsam på min rygg några ggr när det varit jätte illa. O min bebis mår bra i magen nu :)

• Ronjan709

Tigerbalsam ska man inte ta säger tillverkarna och det står på har jag för mig. Nästan ingen av dessa produkter går helt säkra men apotekets Icepower verkar vara en av de få produkter som tillverkarna törs stå för att det är helt säkert för gravida kvinnor att använda.

• Primrose

Jag vågade inte använda Tigerbalsam under graviditeten eftersom det inte rekommenderades.

• angeni

Tigerbalsam ska man inte använda, däremot Reparil har jag provat.
    det kan man använda men inte på stora områden under längre perioder,

Svar på tråden Man får ju inte använda Voltaren å liknande men...