Är fattig - och då menar jag RIKTIGT fattig....
Ursäkta mig om jag skriver rörigt, ska försöka skriva då kortfattat som möjligt. Och jag menar inte att låta gnällig, bara realistisk.
Jag och min man är så fattiga jämt och ständigt, UTAN att ha dragit på oss spenderarskulder eller dylikt. Han jobbar som timvikarie inom vården, har mycket osäker och ojämn inkomst. Parallellt med det pluggar han till undersköterska på distans för att kunna få fast anställning men i och med att han jobbar får han inte studiebidrag för pluggandet. Han har dessutom redan förbrukat sitt studiebidrag då han är högutbildad men av olika anledningar absolut inte kan jobba med det han är utbildad till.
Jag pluggar heltid på komvux trots att det endast är ett enda ämne jag måste plugga upp. Saknar matte A och måste ha det för att kunna bli förskollärare som är ett hett OCH roligt yrke. Jag tar studielån mot min vilja på 8000 i månaden.
Vår son är bara 2, har inga fritidsaktiviteter som kostar någonting.
Vi (eller min man, men det drabbar ju hela familjen) har halvstora skulder hos banker och är nu hos kronofogden eftersom vi inte haft den minsta möjlighet att betala av någonting. Vi bor i en fyra (måste ha den storleken på boendet då min man har två barn sedan tidigare som kommer på helgerna) och hyran är ganska hög, 6700, men då ingår tvättmaskin, diskmaskin, värme och halva elen, så det är billigt trots allt. Vi bor en bit utanför stan och har en billig bil, men står i en lång bostadskö för att få flytta in till stan, vill minska bensinkostnaderna.