• Xantippa2004

Måla om köksluckorna i svart...?

Stommen är fortf vit, bara luckorna blir svarta...
    Svartvit tapet och resten (gardiner osv i vitt).

JA eller NEJ???

Någon som har bilder på ett sådant kök blir självklart dagens hero!!!

• Svar på tråden Måla om köksluckorna i svart...?
  • CamillaRenz

Jag skulle avråda dig från att måla svarta luckor av den anledningar att de lätt blir repiga (man är inte så försiktig i köket, har du dessutom barn så...) och då kommer det vita lysa igenom. Tror inte det bllir så fint i längden...annars låter det stört coolt.

• Xantippa2004

CamillaRenz skrev 2009-03-01 21:37:19 följande:

Jag skulle avråda dig från att måla svarta luckor av den anledningar att de lätt blir repiga (man är inte så försiktig i köket, har du dessutom barn så...) och då kommer det vita lysa igenom. Tror inte det bllir så fint i längden...annars låter det stört coolt.
    Det har du rätt i...samtidigt kan man ju ha en liten färgburk stående..eller?
  • Pansarhamster

Absolut JA!

Jag är inne på samma idé. Vi har köpt lack i högbland svart och lånat en maskin för att spraylacka. Projektet påbörjas snart. Jag ställde en liknande fråga i länken så du kan ju läsa om svaren jag fick.

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m41621387.html

• LindaU

Min bror hade svarta luckor i sitt kök och det var riktigt snyggt! Så det tycker jag du ska göra...

• Xantippa2004

Vår hyresvärd gör det åt mig... men visst borde de funka med att bara dutta på lite till och från...de ska ju liksom MÅLAS och då borde man ju kunna dra ett par penseldrag här och var...

det jag funderade på är om de blir tokigt när sommen är vit..bara sett HELSVARTA luckor liksom...själva skåpet är ju vitt och bara dörren svart...hä'nger ni med??

• snillis

Bor du i hus/bostadsrätt?

Annars får du nog räkna med att måla om när du flyttar.
    *säger tråkiga jag*
  • snillis

Aha - jamen då så

Xantippa2004 skrev 2009-03-01 21:46:24 följande:
    Vår hyresvärd gör det åt mig... men visst borde de funka med att bara dutta på lite till och från...de ska ju liksom MÅLAS och då borde man ju kunna dra ett par penseldrag här och var... det jag funderade på är om de blir tokigt när sommen är vit..bara sett HELSVARTA luckor liksom...själva skåpet är ju vitt och bara dörren svart...hä'nger ni med??
  • Xantippa2004

snillis skrev 2009-03-01 21:48:01 följande:

Aha - jamen då så
    saken är den att hyresvärden tar bara cirka en tusenlapp för att måla om luckorna..och jag ska bo här ett braaa tag så kanske de är värt den tusenlappen sen när man flyttar...så tänkte jag
  • Enrummare ledig

Vi har svarta köksluckor, de var turkosa innan... jag har en svart spritpenna som jag duttar i med när en liten flaga lossnat o trots att vi har en ettåring så har vi knappt någon skada än efter snart 3 år...

• Theannapanna
    Svar på #12
    Kom på att jag kanske ska tillägga att jag inte har allt du efterfrågade...
    Sorry, läste bara om svarta luckor osv...
    Vi har även målat fronten på stommen i svart, har inte krit-vita väggar men kör med svarta o vita gardiner, har golv o bänkskiva i ek....
  • RandigHäst

JA!
    Jag har målat mina skåpsluckor svarta, det bästa jag gjort, någonsin! =)
    Har tyvärr ingen bild, men jag har haft dom svarta i snart 4 år och dom är forfarande lika läckra och jag har inte tröttnat på dom ännu!

• Emla03

Hej! Jag tränger mig in lite här i tråden för jag har också funderat på svarta luckor. Tycker att det är snyggt. Men... jag är inget städfreak ( OBS! ingen lortgris) utan städar väl sådär normalt så min undran är hur dammigt det blir. Syns damm och smuts extra mycket?

• RandigHäst

Damm syns inte alls, men däremot fettfläckar, om man är överdrivet flottig eller spiller. Jag har iofs mattsvarta luckor, vilket kanske inte är att rekomendera då =)

• annamagnus

JA, klart du ska måla luckorna svart om du vill. En kompis till mej har gjort det och det blev riktigt snyggt. Själv har jag målat mina röda Finns bilder i mitt galleri på det. (men det är bilder när jag håller på att målar och tapetserar om väggarna, så det ser lite stökigt ut. Men luckorna syns ju ändå..)

Lycka till
  • Xantippa2004

Jag tror tamejfan att jag ska slå till och våga ingen annan somhar bild??

Svar på tråden Måla om köksluckorna i svart...?