Planerat snitt i Lund - hur lång tid fick du ligga på uppvaket utan barn efteråt??
Jag skall ha planerat snitt 20/3 och funderar lite på det där med övervakningen efteråt på uppvaket. Hur lång tid kan det röra sig om? Läkaren som jag hade ks-diskussion med trodde 1-2 timmar men jag undrar jag...
Förra gången hade jag akut snitt och då fick jag träffa sonen direkt efter (det var ett lugnt akut snitt mitt i natten) och när jag var ihopsydd igen så fick jag återvända till mitt förlossningsrum på BB där son och sambo väntade. Vi fick vara ihop ett par timmar där, äta en trevlig frukostbricka ihop, och njuta av sonen.
Dumt nog så får man det ju sämre nu när man skall föda planerat - inget enkelrum med familjen efteråt där ev övervakning/kontroller kan ske utan sambon och barn på ett håll och jag på ett annat tills allt verkar stabilt för mig på uppvaket.
-Så ... ni som gjort planerat snitt och sedan hamnat på uppvaket på era sjukhus (eller ännu hellre gjort allt i Lund) - hur länge var ni där innan ni fick träffa barnet igen?