Vantrivs på jobbet.. vad ska jag göra?
Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig både velig och ledsen..
Jag är konsult och anställd på ett ganska stort konsultföretag. Just nu är jag ute på ett uppdrag som jag verkligen vantrivs på. Uppdraget är inte alls som det målades upp från början och jag har ofta väldigt väldigt lite att göra. Dessutom är jag anställd som ekonomikonsult men känner att jag mest får sitta och göra administrativa saker. Jag trivs inte heller med mina kollegor, vissa kan vara riktigt otrevliga till och från. Dessutom är det långt att åka - över en timme med buss och t-bana (vilket inte är roligt när man mår illa på morgonen..)
Nu till mitt dilemma.. Jag skulle så himla gärna vilja säga till min chef på konsultföretaget att jag vantrivs och vill byta uppdrag. Problemet är att jag redan gjort så en gång - bett om att få byta uppdrag för att jag hade alldeles för lite att göra och kände att jag ville vidare. Dessutom är ju Sveriges ekonomi som den är, och de får tydligen inte in så många uppdrag just nu.. Så risken är att jag skulle göra mig ovän med dem genom att klaga.
Ovanpå allt detta är jag ju gravid, vilket jag helst inte vill berätta ännu, men skulle de ge mig ett långt uppdrag som sträcker sig över BF känns det ju jättedumt.. Och att söka ett helt nytt jobb känns ju dumt - bli anställd och sen säga det första man gör att man är gravid och ska vara mammaledig i okober.
Som jag ser det har jag tre val:
1. Stanna på detta uppdrag tills BF i oktober och lida i det tysta (behöver inte komma tillbaks hit efter, det vet jag)
2. Säga till min konsultchef som det är och att jag vill byta uppdrag - med risken att de blir arga och tycker jag bara klagar hela tiden.
3. Söka ett helt nytt jobb och hoppas på att de accepterar att jag går på mammaledighet i oktober.
Vad tycker ni? Behöver lite input..