• Glowstar

Tvättbollar?!

Nu känner jag mig rätt korkad, men då jag brukar dosera i tvättmedelsfacket känner jag mig nu som ett levande ? då jag köpt en sort där man tydligen ska använda en doseringsboll. Har en som jag tror jag fått i brevlådan via ett annat märke, kan man använda samma boll eller är det olika bollar till olika tvättmedel? Och vad är skillnaden om man doserar i facket eller med en boll? Noll koll på tvättboll liksom...

• Svar på tråden Tvättbollar?!
  • DeZire

Jag brukar då använda samma tvättboll till olika tvättmedel, tror inte det spelar nån större roll, funkar det med de ena så funkar det med de andra :)
    Sen varför man inte kan ha i facket vet ja inte riktigt, de kanske tycker de blir för lång transportsträcka hehe, nee bara ja som spånar.
    Ja hinkar in bollen bland tvätten å så länge det blir rent är jag nöjd =)

Lycka till med tvätten och den nya bollen

Ahh just de, sen e de väl skillnad om man använder flytande eller pulver, har ja fått för mig iaf, flytande i boll å pulver i fack hehe...

• Vårsolen

en tvättboll är ju enbart gjord i plast så det spelar ingen roll vilket tvättmedel den kom med.
    Vad skillnaden mellan att dosera i facket lr i bollen skulle vara har jag ingen aning om, själv varierar det var jag lägger det men upplever det som att man slipper en del"gegga" som kan bli i facket om man istället anv bollen.
    Hoppas du fick lite hjälp nu

• Glowstar

Det är iaf pulver jag har, har dock aldrig stoppat pulver i en boll förut så jag hällde i facket av gammal vana. Men nu får jag väl snällt använda bollen så det blir korrekt hädanefter

• Smajla

Ja, jag använder också både pulver och flytande i boll. Så blir det inte så kladdigt i facket och så får man med allt man doserat istället för att det kleggar fast.

• Auro

Man behöver eg. ingen boll - går lika bra att hälla pulvret direkt i trumman! Det vispas ju ändå ur så fort den börjar snurra...

• Smajla

Fast jag tycker det är lättare att veta hur mycket man ska ta om man använder bollen....

Svar på tråden Tvättbollar?!