• MammaTillNeoh

Gnisslar tänder, det knastrar.. Blir galen!

Min son på åtta månader har börjat gnissla tänder. Han har fyra tänder, två uppe och två nere. Ibland knastrar det precis som att han har bitit av en bit av en tand. Jag gör allt för att han inte ska gnissla , stoppar in ett finger i mun på honom, ger han annat att tugga på, majskrok osv.. Jag blir galen av ljuder, jag klarar verkligen inte av det. Jag får gå bort ifrån honom när han gör så för jag klarar verkligen inte av det!

Vad kan man göra för att han ska sluta? Ska man behöva tejpa tänderna :P
    Nej men seriöst, det är inte bra att gnissla tänder. Han har ju precis fått dom!

• Svar på tråden Gnisslar tänder, det knastrar.. Blir galen!
  • Flickan och kråkan

Det är jättevanligt.....och det går över . Vi hade samma sak här och frågade en tandläkare, som sa att det var vanligt. De undersöker och experimenterar med det nya i munnen. Vi har en ny sådan period nu. 14 månader och nya kindtänder.

• Norea

vår fyraåring har gnisslat tänderna på natten ända sen han fick tänder. det låter fruktansvärt i hans rum. tandläkarna sa dock att det var vanligt och att man inte kan göra nåt.

• mahja79

Ja vår tjej började också med det när hon var typ 8 månader. Då hade hon 2 där uppe och två där nere. Det låter hemskt! Nu är hon 10 mån och gör det fortfarande men inte alls lika ofta... skönt att höra att det verkar ganska normalt..

• MammaTillNeoh

Okej, då är det alltså väldigt normalt.. Men hua hur det låter! Jag blir tokig på honom och stoppar in mina fingrar i munnen på honom när han gör så och han bara skrattar åt mig haha :P

Jaja, det är väl bara att härda ut då! :)

Svar på tråden Gnisslar tänder, det knastrar.. Blir galen!