• Lucyinthesky

Ni som haft jäkligt lång latenfas....

.... kan ni ge mig lite hopp?

Värkarna började natten till lördag och har hållt på sen dess. Har inte sovigt då det gör som mest ont att ligga ner.

Nu är det måndag och ingen bebis i sikte. Värkarna är allt från 5-9 minuter.

Gjorde ni nåt för att skynda på?

Blir ju inte piggare direkt.....

• Svar på tråden Ni som haft jäkligt lång latenfas....
  • sötbit

ååå någon mer med sånt här jobbigt men jag har haft sen i onsdag.. åkt ut och från förlossningen...men nu är det kanske något på g...bara vänta att den envisa ungen ska komma den som vi väntar på nu..när gick din slempropp???min gick igår eftermiddg kommit en hel del till och från....

• Luna81

Min slempropp började släppa en onsdag, då började också värkarna komma. På lördagseftermiddagen föddes vår son... Efter 16 timmar på förlossningen och en alldeles för lång latensfas. Men till slut så gick ju allt bara bra.

Finns väl egenligen inget man kan göra förutom att vila så mycket man bara kan. Inte ut och promenera eller gå i trappor eller så. Jag var ute en sväng på torsdagen när värkarna var borta under några timmar men då borde jag verkligen ha legat still och vilat istället påpekade en BM på förlossningen.

När jag kom in till förlossningen gjorde BM typ en hinnsvepning och gjorde så jag öppnades från 2-3cm, det kanske satte fart på det lite, men jag vet ju inte hur det hade gått annars.

Lycka till!

• Lucyinthesky

Slemproppen började släppa igårkväll, har inte kommit mycke.

Ringde bm och de tyckte att jag skulle ut och gå. Har gått över 1 vecka så att dra ut på det är onödigt...

• senixxa

du kan prova microlax det kan ibland hjälpa men inget säker .fick det med min tredje inne på fl för att se om värkarna skulle bli mer ordentliga*ler*

• Luna81

Va! Tyckte de att du skulle ut och gå?! Jag skulle vila om jag fick göra om det, min promenad och trappspringning gjorde nog ingen skillnad. Jag gick över 11 dagar...

Ut kommer den ju snart i alla fall och det bästa då är ju att inte vara för trött.

Hoppas det drar igång på riktigt!

• senixxa

att röra sig gör stor nytta faktist

• Luna81
    Svar på #6
    Jo men inte så mycket i början, under latensfasen fick jag till svar. Att slappna av och vila främjar ju occytocinet som är värkstimulerande.
  • AdoXa

Jag hade en jättelång latensfas, efter ett dygn åkte jag in och kollade vad som hänt och var då öppen typ 1,5 cm, fick en sådan där tablett som tar bort värkarna så jag fick sova på natten. Efter ytterligare ett dygn åkte vi in igen, då hade slemproppen gått tidigare under dagen också, och då var jag öppen 4 cm och fick stanna. Efter 4 h på förlossningen var hon född.

Jag hade en väldigt snabb och lätt förlossning så fort det liksom kommit igång ordentligt, behövde ingen smärtlindring alls, sprack inget och krystade enbart i 15 minuter.

Jag har hört ganska många som efter en lång lång latensfas får det superlätt, så det kanske kan vara lite uppmuntrande!?

Jag håller med om att det bästa är att vila och försöka kolhydratladda inför att det ska sätta igång.

• Ziitoo

Jag har haft värkar sen en vecka tillbaka idag och dom är också som värst när jag ligger ner, outhärdliga då =( Ibland är dom regelbundna och ibland inte. Sömn får jag inte mycket av heller så snacka om att jag är helt slut =( Hade BF i torsdags, den 26:e.

♥ BF 19 Februari enligt SM och 26 Februari enligt UL ♥
  • Ziitoo
    Ziitoo skrev 2009-03-02 15:01:37 följande:
    Jag har haft värkar sen en vecka tillbaka idag och dom är också som värst när jag ligger ner, outhärdliga då =( Ibland är dom regelbundna och ibland inte. Sömn får jag inte mycket av heller så snacka om att jag är helt slut =( Hade BF i torsdags, den 26:e.
    Min slempropp började lossna i fredags kan jag tillägga.
    ♥ BF 19 Februari enligt SM och 26 Februari enligt UL ♥
Svar på tråden Ni som haft jäkligt lång latenfas....