Min man mår psykiskt dåligt, hur kan jag hjälpa honom?
Min man har en tid mått dåligt psykiskt, han gjorde ett test på nätet där man kunde se om man hade depression. Han fick "36 poäng" av 54. Diagnosen var depression. Jag gjorde också en test, jag fick 20 poäng.
Vi har haft det kämpigt ett tag, många barn som inte sover på nätterna och urholkad ekonomi och ett barn med trolig npf. Vi har det bra tillsammans men inte ofta, eller rättare sagt aldrig egentid tillsammans för oss vuxna.
Jag har sökt läkare och ska på samtalsterapi hos terapft för egen del men min man vill inte det, han tror det går över av sig sjäölv. Jag se att ahn kännner sig uppgiven och det är nog därför som han har svårt föra tt söka hjälp. Samtidigt som jag vill hans bästa tycker jag att jag går över huvudet på honom om jag ringer till VC och beställer tid för honom. Jag känner att det behövs något nu, han har inte rätta tålamodet med barnen och ahn är inte längre den mannen som jag vet att han annars är. Ibland faller han i gråt, som han försöker hålla tillbaka inför barnen. Då mår han sämre av de med. Hur ska ajg hjälpa honom, vill bara hans bästa.