• guldrosen1

Fotbad, härligt!

Vill bara ge alla gravida ett litet tips.
    Häll upp vatten i en hink och lite badsalt. Sitt med fötterna i och sedan fila bort alla hårdheter. Och till sist smörj in med fotcreme.
    Man glömmer lätt bort sina fötter, men de tar mycket stryk nu under graviditeten.
    Jättehärligt verkligen!

• Svar på tråden Fotbad, härligt!
  • Totti

Åh det är något jag ska unna mina stackars fötter, för precis som du skriver så far dom ILLA under graviditeten, jag ahr totalt glömt bort dom och nu är dom inte för fracka=/ så det kommer jag att göra i kväll!! tack för tipset och påminnelsen!

//T

• LAV0LINA

Ååååh, vilken bra idé!
    Jag fick för ett par år sedan ett fotbubbelbad av sväisarna, kanske dags att damma av det och låta fötterna få sig ett bubbelbad

Det närmar sig! BF 8 april -09
  • guldrosen1

Ja mina fötter blev jätte mjuka efter badet. Är stenhård om fötterna när jag går upp på morgonen så jag hoppas det ska hjälpa lite.
    Bra att smörja in fötterna varje kväll när man går och lägger sig också, bra för cirkulationen och att det håller sig mjuka.

• MrsLi

Önskar bara att jag kunde sitta framåtböjd obehindrat.
    Att lyfta upp fötterna och fila dom e pest just nu.
    Till o med att torka sig efter man har kissat e en pina

• LAV0LINA
    Dementia skrev 2009-03-02 20:28:03 följande:
    Önskar bara att jag kunde sitta framåtböjd obehindrat. Att lyfta upp fötterna och fila dom e pest just nu. Till o med att torka sig efter man har kissat e en pina
    Jo, det har jag också problem med...
    Att ta på sig sockar är en halv omöjlighet!!
    hade velat göra min fossingar fina med nagellack också, men det kan jag nog glömma tror jag!
    Det närmar sig! BF 8 april -09
  • Safiren

Hahaha.. ja nog skulle fötterna behöva sig en omgång men det får jag lämna till nästa måndag när jag ska på fotvård. Fixar inte att få upp fötterna nu. För mycket mage : ) Ska däremot ge mig på att smörja in dem efter mitt bad imorrn.

Svar på tråden Fotbad, härligt!