Hej!
Jag mår också ganska psykiskt dåligt, jag slutade med mina antidepressiva för att jag blev gravid och har kämpat på utan dem under hela graviditeten. Känner också en försämring av min ångest nu på sluttampen (är i vecka 36). Jag har också ångest, får inte direkt panikångestattacker men något liknande, går dessutom konstant omkring med oro i kroppen. Dels beror det nog på att jag är sjukskriven nu sista veckorna så jag går ju bara här hemma utan något direkt att göra och då kan man ju fokusera fullt på sin ångest. Kanske har det också något att göra med hormoner, känns som att jag hamnat i en hormonell bergochdalbana igen,så som det var i början, gråter konstant. Hur som helst, jag har pratat med både läkare och psykologer och det är inte direkt farligt för barnet att mamman har ångest, ingenting kan hända med det men det är ju förstås inte heller positivt. De tycker att det är väldigt viktigt att mamman mår bra när hon är gravid. Har du ingen samtalskontakt eller någon annan möjlighet att få prata med någon, kanske via din mvc,de har ju oftast kuratorer anknutna till sin verksamhet. Skriv gärna igen och berätta hur det går, kanske kan vara en bra idé att följas åt här på familjeliv fram tills det är dags? När är det dags för dig?