• MamaAnnis

Vad är Marzankräm??

trodde det var marzan kräm jag hade köpt men fick sedan se att det var marzan-vaniljsås. någon som vet vad det är för skillnad?

• Svar på tråden Vad är Marzankräm??
  • Petra 1972

Det är väl samma fast man gör den tjockare? Står det inte på paketet?

• TheMother

marzankräm får du när du blandar vaniljsås tjockare, enligt anvsining på paketet. Brukar användas till tårtor, iaf hos oss.

Mamma till Anton 080920
  • Pheonix

Står på baksidan...använder du mer mjölk blir det marzan-vaniljsås
    använder du mindre mjölk = tjockare smet, blir det marzankräm

• Lullge

Hej!!
    Fick hjälp av sonen att skicka innan jag skrivit klart....:)

Skillnaden är nog inte så stor. Jag använder det ena i bland och det andra i bland...beror på vilket jag har hemme för tillfället, är det sån man blandar själv så tar jag i lite mer pulver så det blir krämigt.

• TheMother

Är det Eksröms Marsan du har hemma?

Står vaniljkräm, men menas marsansås då :)

Mamma till Anton 080920
  • TheMother

Då följer du instruktionerna för vaniljkräm så får du marsankräm :)
    Sen, beroende på vad du ska ha det till så kan du alltid göra det tjockare/tunnare iaf. Är efter tycke å smak det där :)

Mamma till Anton 080920
  • pucken

för att få kräm har jag för mig att man tar 2 dl mjölk och 5 msk marsanpulver, och bara vispar ihop. låt stå en stund i kylen så stelnar den.

• La Lola
    pucken skrev 2009-03-02 16:22:43 följande:
    för att få kräm har jag för mig att man tar 2 dl mjölk och 5 msk marsanpulver, och bara vispar ihop. låt stå en stund i kylen så stelnar den.
    Precis.
    Det står på paketet.
    Iaf mitt paket....
    *mamma till Alma 8 år, BF med nr 2; 10 mars.
  • MamaAnnis

ok tack :) ska prova och se hur det går
    det finns inga istruktioner för kräm på mitt paket,"Ekströms Fresta marzansås"
    det står bara "vispa ner påsarnas innehåll i 6 dl mjölk..."

• La Lola
    AnnaoPeter skrev 2009-03-02 16:29:37 följande:
    ok tack :) ska prova och se hur det går det finns inga istruktioner för kräm på mitt paket,"Ekströms Fresta marzansås" det står bara "vispa ner påsarnas innehåll i 6 dl mjölk..."
    Då har du något annat än mig.
    Jag har "Marsán Snabb vaniljsås".
    *mamma till Alma 8 år, BF med nr 2; 10 mars.
  • TheMother

Hade glömt bort att den finns i "portionsförpackningar" med. Dåligt att det inte finns utskrivet hur man gör marsankrämen på den med.

Mamma till Anton 080920
Svar på tråden Vad är Marzankräm??