• lillsnurpan

Tips på bra presenter till 3-årig tjej?

Tips på bra presenter till 3 årig tjej, gillar Molly mus och Dora. Känns som hon har det mesta, ärvt mycket kläder från storasyster. Några bra tips tack!
    Någon som vet va man hittar klädhängare 5-6 krokar för att hänga deras ytterkläder i groventrén på.
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Tips på bra presenter till 3-årig tjej?
  • modestyclara

Man får leta rätt länge för att hitta Molly mus saker tycker jag, men en del nätbutiker har. Min son har en molly-mus ryggsäck, små molly mus platsgubbar och molly mus mjukisdjur. Dora är ju lättare -finns ju i varenda leksaksaffär...

Annars är ju pyssel-grejor roligt i 3-årsåldern typ glitterlim, fin tejp med tryck, klistermärken och sånt. Kan också funka med bokmärken och bokmärksalbum.

Annat som är kul är ju matlagningsspis, kylskåp, porslin, matvaror osv...

• MulleMullvad

Vår 3-åring fick ett Pippihus med figurerna till - väldigt populärt. Pussel är poppis nu också. Och pärlor - oj vad det görs halsband. I julas fick hon ett ritstativ med whiteboard på ena sidan och "skolkritetavla" på andra, det tycker hon om. Och såna aktivitetsark med klistermärken och nån scen som man kan ta av och på.

• Vofflis

Min treåring älskar pussel, annars är ju böcker alltid populärt eller utklädningskläder, som askungenklänning eller balettkläder m.m.

• Lisa E

Kanske ett "lektält för princessan"? www.bestkids.se har just nu kampanjpris, 249kr. Har själv köpt ett till en väns barn. Tältet kan ju både användas inne och utomhus.

• Sugerhoney

Vi var på 3-årskalas i helgen, hos en liten tjej. Hon blev jätteglad över vår present, som var ett set med fina gtygbakverk: rosa kalasmuffins, tårta och glassar med vändbara kulor. De lekte kalas hela dagen. Vi hittade det på www.barnvanligt.nu.

Sedan fick hon ett fint rosa princesstält (lektält). Det var köpt på BR leksaker tror jag.

Lycka till!

• Sugerhoney

Kom på en sak till: vi gav vor son en jättekul Mollybok då han fyllde 3 år. Den fanns på Akademibokhandeln. Det var en poppup-bok som ett mollyhus med massor av saker och figurer i papp, som var lösa så man kunde leka i huset. Som ett litet dockskåp i papp...om du förstår vad jag menar.

Svar på tråden Tips på bra presenter till 3-årig tjej?