• hondasnäckan

2-åring i fjällpulka?

Någon som har erfarenhet av att dra barn i fjällpulka? Går en 2-åring med på det? Eller är det bättre att ha honom på ryggen? Tänkte hyra fjällpulka och såg att på ett ställe i Sälen var det mycket billigare, men de kallade den dragpulka. Vad är skillnaden????

• Svar på tråden 2-åring i fjällpulka?
  • Isalel

Vet inte vad som är skillnad på dragpulka och fjellpulken, förmodligen bara lite skillnad i märke och utförande, inte funktionen :)
    Men hur är din två-åring annars? trivs han bra i vagn och så?
    Vi hade vår kille i fjellpulken när han var 1½ och då gick det fin fint, somnade nästan på stört...men nu när vi var upp i julas då han var lite drygt två år så gick det INTE bra, han satt still i 40 minuter, sen tvärvägrade han sätta sig i fjellpulken efter att vi stannat och fika, och eftersom att det inte går att spänna fast dom så mycket i fjellpulken så vred han sig ur den så jag fick gå nästan 1½ timme bärandes på en 15 kilos klump med längdskidor..
    Dessutom gravid på det :P INTE roligt :)
    Men min har väldigt svårt att sitta still och är envis som synden!!

• malinkat

En kompis till oss hade sin 2 åring i fjällpulka, han somnade som en stock ;o) Varje gång! Vi skulle haft vår också i en, men jag insåg att jag var lite för gravid för att orka vare sig dra eller åka själv, så vi sysselsatte oss med annat ;o)

• hondasnäckan

Vi hade honom på ryggen förra året. Tungt, men det gick bra. Han sov mest. Nu är han ju mer rörlig. Sitter ibland länge i vagnen och ibland vill han bara gå. Jag får väl trötta ut honom och sen sätta honom i pulkan. Blir lite orolig för att han inte vill åka mer efter fika-stopp. Svårt om man är uppe på fjället då. Det är väl bara att testa och hoppas på det bästa.

• TjorveniSkåne

Finns det fästepunkter för sele i Fjellpulken?
    Vi ska åka till fjällen med en liten klättrare på 19 månader, så isåfall vill jag ha med en lös vagnsele.

Svar på tråden 2-åring i fjällpulka?