• emlojo

Vilken matbutik e billigast?

Var brukar ni storhandla, ni som gör det? Och småhandla för den delen?
    Vi brukar alltid handla på willys, men jag har hört på sistone att kvantum och coop som ligger här i närheten ska ligga ungefär samma i pris.. . Men jag är skeptisk. Nu menar jag inte bara när man köper det absolut billigaste som euroshopper, eldorade och coops egna märke, utan de mer "vanliga".

Hur upplever ni det?

• Svar på tråden Vilken matbutik e billigast?
  • strojes

Jag handlar aldrig på Willys så jag har ingen koll på deras priser. Jag tycker de har för smalt utbud på många varor.
    När vi storhandlar gör vi det på ICA Maxi som för det mesta är billigare än Coop Forum som annars ligger närmare oss.
    Småhandlar gör vi på vårt ICA Nära som ligger vid tågstationen maken kliver av vid när han kommer från jobbet eller så handlar jag på Coop Forum på väg hem från öppna förskolan.

• Ankissen

När vi började handla på Willys sänkte vi vår matkonstad med flera tusen per månad. Innan handlade vi på Kvantum.

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090421
  • Friyaz

Vi storhandlar på Willys, har några gånger gjort jämföreslser och handlat på coop forum och ica maxi, men willys har alltid blivit billigare för oss.

Sen småhandlar vi på Ica supermarket. Men det är mest frukost och frukt.

• Vhilma och Victor

Många säger LIDL är billigt men vi handlar aldrig där.
    Vi storhandlar jämt på Willys eller Rätt Pris. Oftast Willys då dom ligger närmast. Jag är nöjd med deras utbud i alla fall. Ochj vi handlar sällan eldorados utan mer "vanliga" varor. Men visst märker man att de smyghöjer priserna lite då och då med ett par kronor...

• Crazy Baby

Det baror ju helt på vilka märken man köper! Jag köper aldrig butikernas egna märken eller no-name märken och för oss blir det billigare att handla på IcaMaxi eller Coop! Just nu är det lite bättre priser på Coop än på Maxi! Men det beror nog på var man bor!

• emlojo

Innan handlade jag alltid på willys ller ica maxi, men nu har jag flyttat o här finns inget maxi! Bara kvantum eller coop, ska man till willys blir det att köra 2,5 mil ungefär. Men det känns ändå som att man tjänar på det.. Sen handlar vi mjölk o andra färskvaror på kvantum oftast.
    Men jag vet inte..handlar inte hellerspeciellt mkt av butikernas egna varor, men har ändå fått för mig att willys e billigare?
    Men som någonannan skrev, willys har rätt smalt utbud och ofta får vi ändå komplettera från någonannan affär o då blir det att man handlar mer än vad man skulle så egtligen kanske man tjänar på att handöa där från början?? haha.. som ni märker är jg rätt så kluven hehe...

• Pappa G

Jag tycker det skiljer väldigt lite mellan ex. Willys, City Gross, ICA Maxi och Coop Forum sett över en längre period. Skillnaderna beror helt enkelt på VAD man handlar. Det är ju också viktigt att jämföra ungefär lika stora butiker. Den lilla närbutiken kan ju inte hålla samma prisläge som stormarknaderna.

Sedan är väl inte bara priset alltid avgörande, utan även sortimentet, öppettider och var butiken ligger. Att ha en närbutik på rimligt avstånd är väl också något som känns viktigt.

• stjärndamm

Willys är helt klart billigast här.

• emlojo

Ni som svarar får gärna skriva var ni bor oxå om ni vill.. kan vara ganska intressant...

• strojes
    strojes skrev 2009-03-02 18:30:51 följande:
    Jag handlar aldrig på Willys så jag har ingen koll på deras priser. Jag tycker de har för smalt utbud på många varor. När vi storhandlar gör vi det på ICA Maxi som för det mesta är billigare än Coop Forum som annars ligger närmare oss. Småhandlar gör vi på vårt ICA Nära som ligger vid tågstationen maken kliver av vid när han kommer från jobbet eller så handlar jag på Coop Forum på väg hem från öppna förskolan.
    Jag bor i Sollentuna 2 mil norr om Stockholm.
  • emlojo

Jag kan ju svara själv mä.. bor nere i Tomelilla i skåne..

• mamma 05 07 09

Vissa grejer handlar jag på willys o coop annars är det ica maxi vi shoppar mest Har en bit att åka vart vi än ska men jag "bara måste" ha vissa sorter av vissa grejer så så blir det.

ღ ღ ღ
Svar på tråden Vilken matbutik e billigast?