• Skrållan med 3

Biverkning Betapred

Vår son är allergisk och vi har fått Betapred utskivet in case of svår allergisk reaktion. Jag läste precis om biverkningarna och de låter mer otäcka än en allvarlig allergisk reaktion!!! Någon som behövt använda Betapred och märkt av några biverkningar?

• Svar på tråden Biverkning Betapred
  • paloma84

Jag har astma o är allergisk mot mycket.
    Betapred har jag i min medecin hög, är det den man ska ta 15 tabletter om man får ett anfall??

Jag har dock aldrig använt den utan tagit alltid tagit annan medecin och kollat om det blivit bättre!

• marmelade

Hejsan!

Har Betapred men har heller aldrig behövt använda den då mina allergiska anfall har gått över. Jag svullnar i munnen och halsen av chili och röda färgämnen och då låter biverkningarna bättre måste jag säga än att inte kunna andas... Hoppas ni slipper använda medicinen och att allergin växer bort. Men tveka inte att använda om ni måste.

• Birgitta L

Biverkning av betapred är framför allt tillväxthämning men det är högst ovanligt och först efter lång tids användning. Ett av mina barn stod på betapred till och från under många men fick aldrig någon biverkning av det. Jag tror inte du behöver oroa dig för det. Det kan ju vara en livsviktig medicin och då får man tyvärr leva med risk för biverkning men risken för det är trots allt väldigt liten.

• Max mamma

Min Max har fått betapred ett antal ggr under sina 9 levnadsår.
    Han har problem med astma och med falsk krupp.
    Vi har INTE sett några biverkningar alls.
    Jag tackar gudarna att betapred finns....

• näradig

vilka biverkningar tänker du på? all medicin kan ge biverkningar
    alvedon tex har detta BLAND ANNAT som biverkningar :leverskada, nedsatt njurfunktion. svullnad av ansikte, läppar, tunga och/eller svalg, ibland med andnöd och sväljningssvårigheter (angioödem).
    men känner du någon som fått det?

• happy2

ja tack för att betapred finns,, Mina 2 små söner astma/krupp o jag själv har astma,, såde har vi hemma jämt,, pojkarna medicineras periodvis oxå med detta som behandling även hemma vid mer akuta perioder,,Minskar även vissa akutbesök när vi kan ta hand om de själva,, Biverkningarna skulle var extremt speedade o hjärtklappning, men har just nu bara goda erfarenheter av betapred,, Visst händer de att de har fått adrelalinspruta när de varit mer vrålakut när betapredden tar för lång tid innan verkan för deras eget bästa,, men de händer inte så ofta skönt nog,,

Sebastian, Kevin och Alexander
  • Pernilla3

Båda mina flickor har fått betapred och vi har inte märkt av biverkningar alls.

• Skrållan med 3

Tack för era svar! Det är så klart att det är bättre att ta medicinen om det behövs än att låta bli . Det lät så otäckt bara. Skönt att höra att ni som använt den inte märkt av några biverkningar.

Svar på tråden Biverkning Betapred