• lina128

hjälp förlossningsvärkar var 10 min!!!

Beräknad idag 2 mars haft värkar sedan i morse var 10 minut nästan exakt på minuten varje gång (har klockat).
    Detta blir mitt tredje barn.
    Men minuterna går inte ner, någon som har tips vad jag ska göra eller någon som haft liknande upplevelser?

Hur länge kan det här hålla på??

tacksam för svar.

• Svar på tråden hjälp förlossningsvärkar var 10 min!!!
  • pussgurkan86

mina värkar höll på i 2 dygn men det tar oftast längre tid med första barnet.

Vila dig och försök att äta lite är mitt råd till dig. finns inget du kan göra för att värkarna ska bli flera utan vila dig. snart har du din bebis. grattis!

• Alexandra84

Jag har hört att är det gäller just 3dje barnet så är det seg startat... Det kommer dra igång snart på riktigt riktigt allvar... men när det väl gr det så brukar det gå fort. Så va beredd.

Om det blir för jobbigt och du int ekan sova så ska du självklart ringa till förlossningen, dels så kan det va skönt för dig att få det kollat, men sen kan du få en "sov kur". Sömnen är så otroligt viktig!!

Lycka till, håller tummarna stenhårt att du snart har din lilla bebis i famnen

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William Bf 090409~*~
  • MyZzA

Ring och prata med en barnmorska i din komun, det finns ju sjour. Det är mitt råd iallafall... Har en kompis som fick barn i fredags ni den 27/2, hennes vatten gick den 25/2, den 26/2 hade hon värkar var 12:e minut, Men sen lugnade det ner sig för hon, sen fredag morgon strax föra klockan 07:00 började värkarna igen på hon och då var den 4-5 minuters mellan värkarna, sen klockan 07:40 hade hon värkar var 3:e minut så då åkte hon in, sen klockan 10:28 kom hennes dotter ut.. Det tog ca 40-45 minuter på förlossningen för henne sen hon kom in fredag morgon... Men ring och prata med en barnmorska istället...

• AnniPanni

Just trean kan vara ju lite trixig. Det är lika vanligt att gå med regelbundna värkar hela dagar som att föda rekordsnabbt. Det finns ju inga direkta regler

Jag var inställd på en annorlunda förlossning med trean och vart aningen förvånad när värkarna startade vid 9 på morgonen (direkt efter dagislämning). De var inte jobbiga alls så jag vart ännu mer förvånad när jag började klocka de vid 11 och insåg att jag hade värkar med typ 5 minuters mellanrum. Tänkte mest att jaha det här kommer att ta tid... det gjorde det INTE. Ifrån 5 min värkar till krystvärkar tog typ 15 minuter och så gick vattnet. 12.31 föddes Emma.

Många av mina vänner har haft liknande förlossningar med sina treor, att värkarbetet har varit rätt så lugnt för att sen plötsligt ändra karaktär helt. Och att det då blivit bråttom in till förlossningen.

• lina128

Tror ni inte dom kan sätta igång mig eller hjälpa värkarna på traven, har så ont och det är tröttsamt.
    Hinner inte vila nåt heller har fått dexofen för jag ska kunna sova på natten, men mår dåligt av dom.

• C A M

man är alltid välkommen till förlossningen om man gått med värkar hemma länge o inte orkar själv mer då hjälper dom dig me mer smärtlindring på sjukhuset...
    tycker du skall ringa till dom o berätta läget för dom!
    lycka till nu!

Svar på tråden hjälp förlossningsvärkar var 10 min!!!