MosterMaja skrev 2009-03-02 23:40:16 följande:
Usch ja, det är aldrig roligt att hamna i såna obehagliga situationer men särskilt inte i den åldern!Tyvärr är det nog väldigt vanligt med sårande beteende, jag tror att många i den åldern inte ens är medvetna om när de sårar en annan människa. De har liksom inte "lärt sig" det sociala spelet än, trots att de börjar märka av konsekvenserna. Nu vet jag ju självklart inte hur situationen just i detta fall ser ut, men jag tror att det finns så många mobbare som aldrig menar att mobbas, de kanske aldrig ens fattar att de mobbat.. Och den stora frågan är självklart hur man ska komma ifrån det? Polisen gör ju aldrig nåt i såna här "små" ärenden, skolan har lite tappat suget i att jobba med det sociala beteendet hos barn & ungdomar och föräldrarna är ofta alltför ovetande om vad som verkligen sker.
Nej, fast dom här ungarna skriver så dumma saker så att om dom inte skulle fatta att dom utsätter X för mobbing, då är dom hjärndöda!
Och deras föräldrar vet precis vad dom håller på med. Och gör ingenting!!
OM det nu är dom vi tror att det är så har dom redan "tvingat" henne att byta skola en gång då dom varit så himla elaka mot henne. Det har varit möten med alla inblandade, rektor, kurator och samtliga föräldrar. Vi har sparat msn-konversationer och skrivit ut och gett deras föräldrar svart på vitt vad deras barn gör när dom sitter vid datorn/mobilen. Och det händer INGENTING!!
Önskar verkligen att vi får reda på, på något sätt, vem det är som är i farten den här gången.. Jag blir så ledsen för X´s skull. Detta tar HÅRT på henne!