• gretch

Maxi-cosi Mura

Jag har kikat lite på Maxi-Cosi Mura 4 vagnen. Bor på landet går ofta på grusvägar och så.
    Funderade på om nån har erfarenhet av den vagnen eller vet något om den.
    Allt bra och allt negativt!! All kritik är välkommen!

• Svar på tråden Maxi-cosi Mura
  • PerG

Vi har en sådan och den funkar superbra i terräng och lika bra i "stadstrafik" och inne i affärer.

Fördelar:
    - Smidig
    - Terränggående
    - Vändbar sittdel
    - Lufthjul (tyst och bekväm för barnet).'
    - Adapter till Maxi-Cosi Cabriofix (babyskydd) medföljer. Riktigt smidigt när man vill plocka i/ur barnet utan att väcka om man ex. ska in i en affär, eller liknande.

Nackdelar:
    -Lite tyngre än andra vagnar (men bebisar blir också tyngre, så låtsas att ditt barn är 3 mån äldre än vad det är så blir det samma.. ;)
    -Annorlunda ihopfällning
    -Mjuklift + suffletten blev lite knas på vår. Inget problem med hårdlift om man väljer det.

• gretch
    Svar på #1
    AAh tack så mkt!

vet om de där att den är lite tung men inte så ofta man lyftr vagnen så! och gör man de så är de ju bara ett litet lyft!

Så då är den nog lika bra som jag tror att den är:)

men inte många som säljer den begagnad tyvärr:(
  • PerG

Den kom ju typ runt årsskiftet 2007/2008 så de flesta har väl inte ens hunnit använda den klart... kommer nog begagnat inom något halvår kan jag tänka..

gretch skrev 2009-03-03 09:34:41 följande:
    AAh tack så mkt! vet om de där att den är lite tung men inte så ofta man lyftr vagnen så! och gör man de så är de ju bara ett litet lyft! Så då är den nog lika bra som jag tror att den är:) men inte många som säljer den begagnad tyvärr:(
  • gretch
    Svar på #3
    Jo så är de väl, men jag vill ha nu:) haha

blir väl att man köper en ny iaf om jag känner mig själv rätt!
  • Zsarah

Har kollat på denna vagn som extra vagn men kan man lägga sittdelen i liggläge? Blir inte fötterna hängades neråt?

• gretch
    Svar på #5
    hmm de har jag inte tänkt på.
    måste leta på den i nån affär å prova.
  • Zsarah
    Svar på #7
    De säljer inte den här i staden utan jag måste åka 100km för att få se den. Undrar om liggläget blir helt plant.
  • PerG

Det går inte att fälla upp fotstödet tyvärr....

Allt är en kompromiss med vagnar... när vi valde denna vagn var det den enda med 4 hjul,svängbara framhjul, lufthjul, vändbar sittdel, osv... Hittade massor av vagnar som uppfyllde nästan samma saker men inte allt...

Man kanske borde bli barnvagnsdesigner? ;)

Zsarah skrev 2009-03-04 06:29:26 följande:
    De säljer inte den här i staden utan jag måste åka 100km för att få se den. Undrar om liggläget blir helt plant.
  • Zsarah
    Svar på #9
    Så benen hänger ner då man lägger ner ryggstödet i liggläge? det kan ju inte vara så bekvämt.. kanske det inte blir denna vagn då... ser även på herqules razor 6 spinn. Men jag tyckte denna vagn var lite annorlunda. Vi har en emmaljunga edge duo och jag tycker herqules är för lika emmaljungan. Vi ska ju bara ha herqules/muran som extra vagn, så jag skulle vilja ha en vagn som int är så lik "huvudvagnen".
  • Zsarah

Kan någon lägga upp en bild då ett barn ligger i maxi-cosi mura?

• gretch

ja de vore kul och se! ska se om jag hittar på nån vagn i helgen som man kan kolla o känna på!

Svar på tråden Maxi-cosi Mura