Maxi-cosi Mura
Jag har kikat lite på Maxi-Cosi Mura 4 vagnen. Bor på landet går ofta på grusvägar och så.
Funderade på om nån har erfarenhet av den vagnen eller vet något om den.
Allt bra och allt negativt!! All kritik är välkommen!
Jag har kikat lite på Maxi-Cosi Mura 4 vagnen. Bor på landet går ofta på grusvägar och så.
Funderade på om nån har erfarenhet av den vagnen eller vet något om den.
Allt bra och allt negativt!! All kritik är välkommen!
Vi har en sådan och den funkar superbra i terräng och lika bra i "stadstrafik" och inne i affärer.
Fördelar:
- Smidig
- Terränggående
- Vändbar sittdel
- Lufthjul (tyst och bekväm för barnet).'
- Adapter till Maxi-Cosi Cabriofix (babyskydd) medföljer. Riktigt smidigt när man vill plocka i/ur barnet utan att väcka om man ex. ska in i en affär, eller liknande.
Nackdelar:
-Lite tyngre än andra vagnar (men bebisar blir också tyngre, så låtsas att ditt barn är 3 mån äldre än vad det är så blir det samma.. ;)
-Annorlunda ihopfällning
-Mjuklift + suffletten blev lite knas på vår. Inget problem med hårdlift om man väljer det.
Den kom ju typ runt årsskiftet 2007/2008 så de flesta har väl inte ens hunnit använda den klart... kommer nog begagnat inom något halvår kan jag tänka..
Har kollat på denna vagn som extra vagn men kan man lägga sittdelen i liggläge? Blir inte fötterna hängades neråt?
www.blocket.se/vi/20517402.htm
Denna ser också bra ut!
SÅKLART inte min annons!
Det går inte att fälla upp fotstödet tyvärr....
Allt är en kompromiss med vagnar... när vi valde denna vagn var det den enda med 4 hjul,svängbara framhjul, lufthjul, vändbar sittdel, osv... Hittade massor av vagnar som uppfyllde nästan samma saker men inte allt...
Man kanske borde bli barnvagnsdesigner? ;)
Kan någon lägga upp en bild då ett barn ligger i maxi-cosi mura?
ja de vore kul och se! ska se om jag hittar på nån vagn i helgen som man kan kolla o känna på!