• zyppazepp

hur mycket kan man få ut med studielån?

Sitter här och funderar på att börja studera men såklart så är det ju den ekonomiska frågan som gärmer mig.

Hur mycket får Ni ut i månaden på lån + bidrag?
    Vad är maxbeloppet man kan få?

Hur går det till med lån + bidrag då man har barn?

Tack för Era svar!

• Svar på tråden hur mycket kan man få ut med studielån?
  • JenLyckan

7800 är lån+bidrag, har för mig att man får ytterligare 1000 kr i tillägg om man har barn.

• zyppazepp
    Svar på #1
    1000,- per barn?

7800,-????? Det är inte mycket det, rävs ett extrajobb för att gå runt alltså!
  • zyppazepp
    Svar på #3
    Tack för svar... det var dock inte rikitgt den summan jag hoppades på!!!

Hur får du det att gå runt? Jobbar du extra? Hur hinner du?
  • JenLyckan

ja hur man får det att gå runt är ett mirakel! har sambon som jobbar också, så det hjälper ju till.. men att leva på studiemedel är lättare sagt än gjort..

• zyppazepp

Fasen, är så jäkla sugen på att plugga men vi har mycket utgifter och jag kan inte se hur det skulle gå till!

• JenLyckan

vill man så kan man, pluggar du bara något som du verkligen är intresserad av så finns orken där för ett extra jobb med.. men de är ju trotts allt ingen dans på rosor!

• miLLus

Jag pluggar heltid men tar bara ut lån för deltid. Lever sbålt och har en sambo som jobbar.

• Queen70

Tyvärr är det också så att man inte FÅR tjäna hur mycket som helst på extrajobb utan att man får nedsatt CSN....Tror maxbeloppet höjdes rätt nyligen, men ändå är det lite om man betänker att man ju måste jobba hela sommaren då man inte får studiemedel, och utöver det är det sen inte så rackarns mycket man får tjäna extra per månad under resten av året.

zyppazepp skrev 2009-03-03 00:39:32 följande:
    1000,- per barn?7800,-????? Det är inte mycket det, rävs ett extrajobb för att gå runt alltså!
  • FreeForAll

Jag får 10000:- i månaden, det är med bidrag, lån, tilläggsbidrag för barn och tilläggslån (som man får ta om man är över 25 och har jobbat heltid innan).

Om du har FP kvar så får du som student ta ut det lördagar och söndagar vilket drygar ut alltihop en bit.

Svar på tråden hur mycket kan man få ut med studielån?