• Anonym (Kaffedraken)

    KILLAR! hur klarar ni av svartsjuka tjejer??

    jag vet inte hur min kille pallar med mig! jag har iofs bättrat mig men om han är ute kan jag skicka 10 sms på en timme, och då kanske han bara svarade på det första! hur fan blir man av med detta och vad tänker killar om en när man är så? Jag har bättrat mig för jag e livrädd att han ska lämna mig vi är förlovade och hela köret

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 01:29
    nästan varenda tråd i relations har med otrohet att göra:(

  • Svar på tråden KILLAR! hur klarar ni av svartsjuka tjejer??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade stängt av mobben och slagit dövörat till...

    Jag skulle tro att min flickvän hade extremt dåligt självförtroende och var neurotisk. Jag skulle fettröttna inom ngt halvår eller så (om jag verkligen försökte då..).

  • Anonym (Kaffedraken)

    "KILLAR! hur klarar ni av svartsjuka tjejer??"

    Varför skulle vi klara av dom?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja,frågan är varför vi ska klara av sånna.

    I mitt förra förhållande var tjejen svartsjuk jämt,så tillslut sket jag i vilket och var otrogen ändå.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (svartsjuk) skrev 2009-03-03 01:24:02 följande:

    jag vet inte hur min kille pallar med mig! jag har iofs bättrat mig men om han är ute kan jag skicka 10 sms på en timme, och då kanske han bara svarade på det första!


    Oj 10 sms på en timme vad var anledningen? Är tjejer överbeskyddade  när det gäller deras killar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har varit med en svartsjuk tjej en gång och det blir aldrig mer. Jag avslutar relationen om hon börjar visa tecken på svartsjuka. Så svårt är det inte att hitta en ny tjej.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (W) skrev 2021-06-22 18:20:48 följande:

    Har varit med en svartsjuk tjej en gång och det blir aldrig mer. Jag avslutar relationen om hon börjar visa tecken på svartsjuka. Så svårt är det inte att hitta en ny tjej.


    Kollade hon vad du pysslade med?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Just svartsjuka och sådant beteende som du beskriver är det absolut mest effektiva sättet att driva sin partner till otrohet.

    Han kanske egentligen inte alls har någon lust att vara otrogen, han kanske aldrig ens har tänkt tanken, men din svartsjuka och ditt sätt att bemöta honom är det perfekta sättet att öva honom, du vänjer hans hjärna och hans tankar vid otrohet.
    Det är jättestor risk att du till slut lyckas driva honom till otrohet. 
    Förr eller senare, när omständigheter gör att det speciella tillfället dyker upp, så är det jättestor risk att ditt beteende har gjort att han väljer att vara otrogen i stället för att han väljer att avstå.

    Sök hjälp på en gång innan du sabbar allt för dig själv.

    En gång när jag var yngre var jag tillsammans med en svartsjuk tjej. Det var ett helvete och så småningom var jag otrogen flera gånger och det tog slut mellan oss.
    Sedan dess har jag själv gjort slut med en tjej när hon efter ett år började visa allt mera svartsjuka. Vi gillade varandra jättemycket men jag gjorde hellre slut än att vi båda skulle må dåligt pga henens svartsjuka.
    Min nuvarande tjej älskar jag över allt annat på jorden. Hon började också visa svartsjuka efter att vi varit tillsammans ett tag. Jag ville inte göra slut så jag krävde att hon skulle söka hjälp och efter att hon gått i terapi så är hon inte längre svartsjuk. Vårt förhållande är toppen och hon säger att hon som människa mår bättre än någonsin tack vare att hon valde att gå i terapi.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anledningen) skrev 2021-06-22 18:24:50 följande:

    Kollade hon vad du pysslade med?


    Bland annat. Gick jag ut med kompisar ville hon veta om andra tjejer skulle med och hur snygga de var och var det snygga tjejer som var singlar blev hon galen och försökte få mig att stanna hemma. I början gick jag med på det för att vara hennes till lags och minska risken för utbrott men sedan fick det vara nog.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (svartsjuk) skrev 2009-03-03 01:24:02 följande:

    jag vet inte hur min kille pallar med mig! jag har iofs bättrat mig men om han är ute kan jag skicka 10 sms på en timme, och då kanske han bara svarade på det första! hur fan blir man av med detta och vad tänker killar om en när man är så? Jag har bättrat mig för jag e livrädd att han ska lämna mig vi är förlovade och hela köret

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 01:29
    nästan varenda tråd i relations har med otrohet att göra:(


    Det gör vi inte... vi tröttnar och gör slut, det är snarare bara en fråga om hur snabbt man gör slut. Vissa dumpar med en gång, andra försöker ett tag, men förr eller senare tröttnar nog så gott som alla.

    Mao, det räcker inte med att "bättra sig", du får helt enkelt se still att sluta med det helt och hållet om du vill ha din kille kvar, eller någon kille öht för den delen
  • Anonym (Kaffedraken)

    Man får allt va bra jävla snygg om det ska kompensera upp ett jobbigt kontrollbehov och svartsjuka. Fast i längden är det aldrig värt det ändå.

    Gäller både killar och tjejer, får man inte ordning på sin svartsjuka så får man ett jobbigt liv. Dessutom blir man en jobbig livskamrat så stressar/kväver sin andra hälft.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har aldrig varit med om det. Hur beter sig tjejen då?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (svartsjuk) skrev 2009-03-03 01:24:02 följande:
    KILLAR! hur klarar ni av svartsjuka tjejer??

    jag vet inte hur min kille pallar med mig! jag har iofs bättrat mig men om han är ute kan jag skicka 10 sms på en timme, och då kanske han bara svarade på det första! hur fan blir man av med detta och vad tänker killar om en när man är så? Jag har bättrat mig för jag e livrädd att han ska lämna mig vi är förlovade och hela köret

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 01:29
    nästan varenda tråd i relations har med otrohet att göra:(


    nu är jag ju tjej men...


    Mitt ex var livrädd att jag skulle lämna honom. Han kunde skicka 10 sms per timme och ifrågasätta varför jag var ute utan honom. (ska tilläggas att han är en väldigt fin person och detta beteende var mer jobbigt och inte skrämmande för mig).

    Men detta beteende fick också mina känslor att svalna mer och mer. När jag inte kände att tilliten fanns i relationen- vad har man då att bygga på? Så tillslut gjorde jag slut- pga av hans svartsjuka- då den kvävde relationen och kvävde kärleke från min sida.


    Det han var så livrädd för hände. inte pga av någon annan utan pga av hansjälv. För jag var aldrig otrogen, så all oro och slitage var helt i onödan. Så jävla dumt liksom.

    TS gå till en terapeut och få hjälp. Felet ligger enbart hos dig. Det finns hjälp att få för du är längt ifrån ensam.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (W) skrev 2022-05-18 14:24:55 följande:

    Tråden är från 2009!!!!!


    Och????


    Är ämnet inte aktuellt längre? Input från skribenterna? 
    Är väl bättre att använda befintlig tråd än att starta en tusende på samma tema?

Svar på tråden KILLAR! hur klarar ni av svartsjuka tjejer??