• 05Pyret

MPR vaccination Kanarieöarna

Har ni tidigarelagt MPR vaccinationen vid resa till Kanarieöarna? Hur små barn har ni vaccinerat? Vad har ni fått för rekommendationer?

Vi har en dotter som kommer att vara 9 månader vid resan och vi får olika rekommendationer beroende på vem vi frågar så vi känner oss osäkra på hur vi ska göra.

• Svar på tråden MPR vaccination Kanarieöarna
  • mami79

Har varit på Gran canaria många ggr (hälsat på släkt) med våra pojkar, från de varit 3 mån. Ska åka nu i april med vår då 6 månaders pojke. Har aldrig tidigarelagt en vaccination för att åka dit. Däremot kan det vara rätt bra att ta hepatit vaccination.

MPR är ju inget som e mer uttalat eller lättare att få på Kanarieöarna än hemma i Sverige. Tror inte du behöver oroa dig, åk du o vaccinera din dotter vid hemkomsten.

Är du osäker, ring din VC så kan dem nog råda dig om vad som e bäst.

♥ Emilio ♥ Miguel ♥ Antonio, mina underbara barn, mami älskar er ♥
  • CherieSandie

Vi har inte vacc vår dotter med MPR för att åka dit. Hon var 3 månader första gången och andra gången var hon 6 månader.

Sen bodde vi där i 8 månader när hon var 3 år.

Hon har inte fått MPR.

• anibla

vad är MPR. jag ska åka till teneriffa i slutet av mars med min 4 mån son. på BVC sade inte att det behövdes någon speciell vaccin, bara de ordinarie som han fick när han blev 3 mån

• anibla

däremot sa de på apoeket att jag inte ska ha solskyddskräm på honom, för att de rekommenderar inte det till barn uner 1 år. undrar om det stämmer. jagska absolut inte låta honom vara i solen men tänkte att det behövdes solskyddskräm ändå. tanten på apoteket var lite tjurig och lite arg för att vi skulle åka utomlands med en 4 mån. konstigt...

• mami79

(MPR) e ett vaccin mot mässling, påssjuka o röda hund.

• mami79
    anibla skrev 2009-03-04 11:12:11 följande:
    däremot sa de på apoeket att jag inte ska ha solskyddskräm på honom, för att de rekommenderar inte det till barn uner 1 år. undrar om det stämmer. jagska absolut inte låta honom vara i solen men tänkte att det behövdes solskyddskräm ändå. tanten på apoteket var lite tjurig och lite arg för att vi skulle åka utomlands med en 4 mån. konstigt...
    Bamselotion går bra, som finns på apoteket, är för barn under 1 år.
  • Svimpe

Hör på BVC, de har lista på vilka länder man skall vaccinera barnen till.

Svar på tråden MPR vaccination Kanarieöarna