• Tuffen

Bra förskola i Västerås?

Någon som kan tipsa om bra förskolor i Västerås?

• Svar på tråden Bra förskola i Västerås?
  • FamMel

vilken stadsdel bor du i? är nån speciellt ped. inriktning ni är intresserade av?

• Cizzie

Det beror var ni bor. Vi trivs kanon på lillängens förskola på Viksäng. Men det finns bra förskolor över hela stan.

• FamMel

På Gryta fimns det ett flertal förskolor där ingen är egentligen bättre än den andra.
    gå in på:
    www.vasteras.se/Tvarsnittsdokument/Grundskolenämnd/forskolaochskolaivasteras.pdf
    (Förskolorna på Gryta ligger på Väster)

där finns alla förskolor i stan även de privata. Vet att reggio emilia förskolorna är bra och många rekommenderar dem. Det finns en på Viksäng och en på Råby.

Man kan gå på stuidebesök till de förskolor man är intresserad av och låta personalen "sälja" sin förskola, kanske blir det enklare då.

• kentmaximus

På gryta finns det även dagmammor, även kallat familjedaghem om ni är intresserade.

• FamMel

Kom på att jag skrev fel, förskolorna på Gryta ligger på ÖSTER inte alls på väster som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

• Tuffen

Någon som vet något om Malmabergs förskola?

• JennyL29

Tuffen:

Malmaberg är jättebra tycker jag, de har små innergårdar så de ättefräsha lokaler som är helt nya nästan.......

Inboxa mig om du vill

• mayflower

Någon som vet något om Boken och Ekot här på Malmaberg?

• mayflower

Ingen som har hört något?

Svar på tråden Bra förskola i Västerås?