Gråhårig av graviditet?
Någon mer än jag som tycker att antalet grå hår på huvudet har ökat lavinartat under graviditeten?
Jag har bara gått halvvägs, så jag lär väl se ut som gandalf innan bebisen kommer.
Någon mer än jag som tycker att antalet grå hår på huvudet har ökat lavinartat under graviditeten?
Jag har bara gått halvvägs, så jag lär väl se ut som gandalf innan bebisen kommer.
Har inte upplevt det men kanske kan bero på att mkt av näringen går till barnet. Det syns ju ofta på hår/hud/naglar när det fattas vitaminer/mineraler.
Ämnen som speciellt hör ihop med gråa hår är zink/koppar och biotin. Kanske har du lite brist på något (kan ju va andra ämnen oxå). Zink finns mkt i pumpafrön & kött. Koppar finns i mörk choklad/avocado/räkor/skaldjur mm.
Biotin ingår i b-komplexet, finns bla i äpplen.
Japp...har fått en massa grå hårstån de sista månaderna (är i v 31)...men det kan ju bero på min ålder också. Fast de kom så snabbt tycker jag och i vår släkt brukar de grå stråna komma sent.
Det mesta kan nog inträffa när man är gravid.
Jag blev inte gråhårig, däremot rakhårig :( Alla mina fina lockar är borta och nu är håret rakt och fett...