• Diorlover

Hur är det att bo i Jönköping?

Vi funderar att flytta upp där,
    är det en bra stad med barn osv?

• Svar på tråden Hur är det att bo i Jönköping?
  • Caranlachiel

Jag är också hitflyttad och trivs jättebra.

Vecka 38 - and counting! (BF 21 mars)
  • CarlHerman

Jag hade inga barn när jag bodde där så det kan jag inte säga nåt om, men staden är iallafall lagom stor och det finns det mesta. Bra sommarstad med piren och vätterstranden. Är det nåt speciellt du vill veta?

• Momamim

Jag är uppvuxen i Jönköping och tycker att det är den strösta skit staden som finns. "ALLA" ljuger snackar skit, och det ända folk gör är att festar. Och detta är inte bara dem jag umgicks med utan alla från 20 till 55år.
    Jag skulle avråda dig till att flytta dit. Jag har lyckats ta mig där ifrån. efter 20år!

• MissMarilyn

Jag och min sambo är hitflyttade och vi trivs väldigt bra!
    Vi väntar vårt första barn och jag kan därför inte säga hur det är att ha barn här.

Men ett plus är ju helt klart att det är nära vatten. På sommaren är det hur mysigt som helst.

Sen får man väl ta att det är en studentstad.
    Men jag bodde här när jag var student och det känns som två olika städer nu när man jobbar. Jag tycker studenterna håller sig lite för sig själva.

• FreyaBus

Bor utanför jönköping och har även bott inne i stan, tycker som någon annan skrev att det är en lagom stor stad, härligt med stadsparken, piren och vätterstranden.

Bara ett fåtal av mina vänner har barn och därför har vi väl inte upplevt allt som går att göra men jag vet många andra som tycker jönköping är en bra familjestad!

• pimpim1983

Jag har bott i Jönköping i större delen av mitt liv och tycker det är en jättehärlig stad. lagom stor och med alla de bekvämligheter man behöver inom kort avstånd.

Jag har flera vänner som har barn och de tycker det är kanon här. Det finns flera sjöar att bada i på somrarna som ligger nära staden, för att inte tala om vättern som ligger mitt i centrum! Öppna förskolor har jag bara hört positivt om där man lätt kan träffa nya vänner med små barn osv.

Det där med att alla skulel supa och så som någon skrev så har jag aldrig uppfattat det (trots att jag har varit student i större delen av mitt liv själv) Det känns mer som att den som skrev inlägget hamnat i fel bekantskap isf.

Jag vill definitivt att mina barn ska växa upp här i Jönköping.

Välkomna hit :)

• vickis75
    Momamim skrev 2009-03-03 15:58:41 följande:
    Jag är uppvuxen i Jönköping och tycker att det är den strösta skit staden som finns. "ALLA" ljuger snackar skit, och det ända folk gör är att festar. Och detta är inte bara dem jag umgicks med utan alla från 20 till 55år.Jag skulle avråda dig till att flytta dit. Jag har lyckats ta mig där ifrån. efter 20år!
    Fast med tanke på att Jönköping typ är frikyrkotätast i Sverige gissar jag att inte ALLA festar.

Allvarligt talat, bor inte i Jönköping men i närheten. Jönköping är en trevlig stad. Det finns mycket caféer och så vidare. Affärsutbudet är helt okej. Hur förskolor och skolor är vet jag inte direkt eftersom vi bor i en annan kommun - men högskolorna är fina och det finns en hel del att sysselsätta sig med.

Sedan att det blåser mycket på vintern, det är en annan femma. Vätterstranden är fiiin på sommaren.
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.wordpress.com -
  • Desperat01
    Momamim skrev 2009-03-03 15:58:41 följande:
    Jag är uppvuxen i Jönköping och tycker att det är den strösta skit staden som finns. "ALLA" ljuger snackar skit, och det ända folk gör är att festar. Och detta är inte bara dem jag umgicks med utan alla från 20 till 55år.
    Jag skulle avråda dig till att flytta dit. Jag har lyckats ta mig där ifrån. efter 20år!
    Jag delar exakt samma uppfattning som du gör, ingen går att lita på och varje helg så handlar det om vem som kan supa mest. Folk är snåla och ogina samt vars största ambition i livet är lägga pengarna på en hög och låta dom vara där till den dagen dom dör.

Jag måste gratulera dig till att du lyckades ta dig där i från, har en vän som har försökt att ta sig där ifrån nu i 20 år utan någon riktig framgång, själv har jag försökt 8 år att ta mig ifrån helveteshålan. Hur gjorde du när du tog dig i från Jönköping? Har testat en mängd lösningar utan någon framgång, skulle vara väldigt tacksam om du hade lust att dela med dig av din flykt till friheten.
Svar på tråden Hur är det att bo i Jönköping?