• Anonym

Hur använda pump rätt?

Sambon och jag har skaffat lite leksaker, b.la en slags pump till hans ***. I helgen testade vi den och han tyckte att det var grymt skönt. Men efteråt så var han väldigt öm och tyckte att det var svårt att bli riktigt hård. Nån som vet hur en sån där pump funkar och ska användas rätt?

• Svar på tråden Hur använda pump rätt?
  • Anonym (pumparen)

Man ska vara väldigt försiktig med hur högt tryck man pumpar upp. Rätt använd ger den ett stenhårt stånd (och en viss storleksökning) timmarna efter användning, fel använd kan den orsaka allvarliga vävnadsskador.

Har den tryckmätare? I så fall är det enklare att göra rätt. Pumpa inte över 5 Hg (ca halvvägs på det gröna området), och aldrig, ALDRIG över 10 Hg (på mätarens röda område).

Utan mätare är det bökigare, då får man gå på känsla. Grundregeln är att det inte ska göra det allra minsta ont (även lite svid räknas som ont), då är trycket för högt. Max fem minuter i början, när hans penis börjar vänja sig efter några gånger kan ni köra två femminuterssessioner. "Massera igång" penisen emellan så att blodet börjar cirkulera normalt igen. Det är bättre med flera korta stunder (max 10 minuter åt gången) än en lång.

Det är bra om han har erektion (behöver inte vara stenhård, men åtminstone halvseg) när han stoppar in den i pumpen.

Det är lätt att ryckas med och försöka pumpa upp kuken så mycket som möjligt på kort tid. Detta kan i värsta fall vara mycket farligt ? grundregeln är alltså försiktighet, korta stunder och lågt tryck. Får han en "doughnut" (=vätskefylld svullnad kring ollonet), blåsor, röda/blå fläckar eller erektionsproblem efter användning har ni pumpat för hårt.

• Anonym

Tack för ditt svar! Då vet vi lite bättre nu hur man ska göra. Och vi har definitivt tryckt på för hårt i helgen för han fick en sån där svullnad kring ollonet som inte gav med sig på flera timmar!
    ja, precis som du skrev så rycktes vi nog med av den häftiga upplevelsen. Men vi ska ta det varligt fortsättningsvis. Men det var verkligen en super leksak.

• Anonym (sadie)

Vad är meningen med själva pumpen?? Vad hjälper den till med? Är det onani för honom? Eller är det för att den ska bli hård?

min kille kommer fort, vilket är jobbigt i längden, har varit så i 2 år snart.. Har provat sådan bedövande spray, men det blir ofta för mkt så han inte kommer alls, eller för lite och kommer fort ändå..
    Nått tips?

• Anonym (komigen)

Berätta mer om vad man kan göra med pumpen och varför den är bra! Är det bara en storleks- och potensfråga eller finns det andra fördelar också?

Till #3: Jag kommer också fort. Jag har inte förstått varför vi män ska leva upp till idealet "vi kan köra hur länge som helst, ge mig lite mer bedövning". Det är väl fantastiskt att han svarar så starkt på sexuell stimulans? Han är kåt och gillar dig! Låt honom komma två gånger, helt enkelt. Eller tre! Jag ar varit ängslig för det här men det botades av en klok kvinna som utmanade mig att komma många gånger. Jag svarar extremt starkt på stimulans, det kan gå för mig utan att nån rör min penis.

Förutom den självförtroendebyggande inställningen ("det är OK att komma fort, bara du kommer igen!") så kan han öva en del på att ligga kvar på gränsen precis innan orgasm. Går att googla på...

Svar på tråden Hur använda pump rätt?