• trollmor trollfar

Brunt urin?

min son har faft influensa en vecka . Han e snart sju månader. nu har det värsta lagt sej å han e nästan som vanligt, förutom att han bara äter ersättning å majsvälling fortfarande. Hans mage e fortfarande lite känslig. I morse när jag bytte hans blöja var det lite brunt rostfärgat i urinen. ljusbrun fläck typ på ytan. När jag öppnade upp blöjan å kollade i den fyllningen därinne var den fylld med lätt brungult kiss. Han har kissat efter det å nu e det ljusgult igen. bvc sa att det nog inte var någon fara, att det nog bara var koncentrerat, men blir det så igen kanske jag borde kolla med ett urinprov... Någon som varit med om detta. Jag blev ju orolig...

• Svar på tråden Brunt urin?
  • trollet83

Det var inte en mindre diarré i blöjan då?Annars kanske den var koncentrerad som bvc sagt till dig..

• trollmor trollfar
    Svar på #1
    Nej. Bakre delen av blöjan var verkligen helt ren... Konstigt. Men jag får väll lita på bvc att det inte e något farligt om det inte kommer tillbaka
  • 71an

Säkert har han legat litte back i vätska om han har haft feber och diarre. Då blir urinen brun. Om det är ljust nu igen så är det ingen fara. Om det händer igen som sagt så kan du ju söka för det. Eller om det ser rosa ut igen så skulle jag också ta ett urinprov om jag vore dig.

Svar på tråden Brunt urin?