• tuffing

rädd för att bli igånsatt

Är nu på BF +1
    och händer det inget tills på torsdag så blir jag igångsatt på fredag morgon
    är så rädd för det
    fick höra av läkaren att 1/3 del av dom som blir igångsatta förlösses med kejsarsnitt och det vill jag inte
    förvärkarna har spökat sen flera veckor tillbaka och i onsdags hade jag öppnat mig  1cm inget mer sen dess har hänt
    vad göra

någon i liknande sitts
    NÅN???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 13:34

måste lägga till att det är en
    IVF-graviditet och man får bara gå över en vecka därför blir det igångsättning efter bara några dagar efter BF
  • Svar på tråden rädd för att bli igånsatt
  • gumman grön

Oj blir du igångsatt efter bara en vecka?
    Själv är jag på BF+12 idag och har inte tid innan på fredag för undersökning och eventuell igångsättning, men vill det sig inte kan jag få vänta nästan 3 veckor sammanlagt...

Kan tyvärr inte hjälpa dig med din rädsla, men de jag vet och har hört om som har blivit igångsatta har inte fått kejsarsnitt, hoppas det lugnar lite.

• SötFlöt

Blir du igång satt efter en vecka..? Här är det 2,5 vecka ungefär. Jag är BF+6 dagar..Räknar dom fel med 1 mm på på lårbenet (ultraljudet) motsvarar det en vecka så det betyder ju att jag inte ens kanske har gått över en vecka just nu..

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • SötFlöt

Efter två veckor brukar det väl säga "poff" {#lang_emotions_cool} så hoppas att det hinner komma igång av sig själv för dig om du känner dig lite rädd..

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • tuffing

tack för era svar
    igångsättningen så tidigt får bara gå ör att det är en IVF och man får bara gå över en vecka då dom vet exakt datum då beben blev till

• Lottetottan

Åh, gumman, du har inget att vara rädd för!! (säger jag! ) Du får mer än gärna gå in och läsa min förlossningsberättelse i mina bloggar, för jag blev igångsatt sist! Och INTE snittad... Är du redan nu öppen 1 cm tycker jag det bådar gott!! Gå in och läs och peppa dig!! {#lang_emotions_nalle}

ღღ Stolt mamma till Elton, 10/10-07 ღ Och med en liten groda i magen, bf 10/4-09ღღ
Svar på tråden rädd för att bli igånsatt