smaksatt couscous
Jag vill ha tips på hur man kan smaksätta couscous. Tänkte laga couscous och kyckling, vill gärna ha tips på någon kall sås som passar till.
Jag vill ha tips på hur man kan smaksätta couscous. Tänkte laga couscous och kyckling, vill gärna ha tips på någon kall sås som passar till.
Sweet chili-sås och soja, blanda direkt i couscousen eller servera till.
Eller gör en sås på turkisk yoghurt och t.ex. basilika, eller yoghurt och avocado.
En kall sås som jag ofta gör till bl a couscous är lätt creme fraiche blandat med lite mango chutney. Krydda en aning med lite salt och vit peppar. Helt klart en favoritsås hemma hos oss.
"koka" couscousen med en burk krossade tomater, lite hackad lök, diverse örtkryddor (torkade går bra) och eventuellt lite vitlök.
"fluffa till det" med att blanda i smör eller olivolja. Ha i lite hackad persilja (färsk) och kanske fetaost eller halloumi ost.
Kan i princip blanda i hur mycket olika grönsaker som man vill till en matig sallad.
Tack för era svar.
Tillaga couscousen i grönsaksbuljong och servera en kall sås av naturell yoghurt och harissa till. Oslagbart gott.
Häll i curry i vattnet till couscousen. Curry är jättegott till kyckling (tycker jag i alla fall).