• Anonym (olycklig)

Olyckligt kär

Vad ska man göra om man är olyckligt kär? Kan inte glömma denna killen... tro mig jag har försökt.. Har ni några bra tips till mig så att jag kan gå vidare?

• Svar på tråden Olyckligt kär
  • Anonym (ledsen)

ja du!!!!! han skiter i dig ju,,,

• Anonym (tjej)

Man kan inte stänga av känslor man har. Jag är inte olyckligt kär, men däremot kär i en man som jag inte "får ha". Vill glömma honom, men jag lyckas inte, så om ni hittar en lösning, vore jag glad för den!
    Men man brukar säga, tiden läker alla sår.

• synanceia

Man kan ju tona ner sia känslor genom att t.ex. konsekvent stoppa sig när man börjar fantisera och aktivt tänka på annat när man tänker på personen i fråga. Sedan kan man även i den mån det går undvika personen. Ser man inte honom/henne så triggas ju inte ens tankar i samma utsträckning.

• Anonym (tjej)

Det är inte alltid lätt att sluta tänka på en person man tycker om! Jag önskar jag kunde det, men kan inte stänga av mina känslor.

Jag försökte hitta saker hos honom som var "fel", för att kunna börja hata honom. Istället lärde jag känna honom bättre...och det visade sig att han var en helt underbar, känslig, öm, omtänksam person och jag blev fast i känslorna.

• Anonym (ledsen)

Det är jobbigt och jag förstår dig. Har du känt han länge? och hur träffas ni? vad gjorde ni när ni träffade varandra? har ni varit i hop?

• Anonym (tjej)

(ledsen) Ställer du frågan till TS eller till mig?

• Anonym (olycklig)

(ledsen)- jag svarar oavsett vem du frågar...
    Jag har känt killen i fråga i rätt många år, mer än 5-10 år kan jag säga. Vi var ihop ett kort tag, men vi träffades vid fel tidpunkt i mitt liv.

• hannahlilla

Det enda som har hjälpt mig när jag var i en liknande situation var att helt enkelt tvinga mig själv att sluta hoppas att det skulle bli vi. Det där lilla hoppet inom en tror jag är den största anledningen att man inte kan gå vidare, man vill liksom inte gå vidare.

Vet inte om det var till så mycket hjälp. Jag sysselsatte mig, började träna, träffade kompisar oftare osv. Allt för att sluta hoppas på denna kille och bara gå vidare, det funkade efter några dagar bara.

• Anonym (tjej)
    hannahlilla skrev 2009-03-06 01:05:09 följande:
    Det enda som har hjälpt mig när jag var i en liknande situation var att helt enkelt tvinga mig själv att sluta hoppas att det skulle bli vi. Det där lilla hoppet inom en tror jag är den största anledningen att man inte kan gå vidare, man vill liksom inte gå vidare.Vet inte om det var till så mycket hjälp. Jag sysselsatte mig, började träna, träffade kompisar oftare osv. Allt för att sluta hoppas på denna kille och bara gå vidare, det funkade efter några dagar bara.
    Du har lite rätt. Det är hoppet, drömmarna, som gör att man fortsätter tänka på en person.
    Jag fick själv känslan av att han undvek mig och inte ville ha med mig att göra (inte för att han inte tycker om mig, mer för att han inte ville att jag skulle vara otrogen för hans skull). Jag lyckades bli lite arg, men även sårad, och det kändes som om jag skulle kunna "hata" honom.
    Men så såg jag honom av en tillfällighet och fick reda på att jag missuppfattat allt och känslorna var som innan, omöjliga att stänga av.

Men om man inte ses, inte har kontakt, träffar kompisar, har sysselsättning, kan det mycket väl hjälpa lite.
  • Anonym (ledsen)

till TS
    Jag frörstår att det är jobbigt med olycklig karlek. jag har varit i samma sits. jag vill bara fråga om ni har försökt vara till sammans och det inte funkade? Försökte ni fler gånger och en av er var kär och inte den andra.

Eller vad var det som gjorde att du blev olykligt kär?

Jag ville ha han. Men han hadde fru och två barn. så han ville inte förstöra sitt.

• Anonym (olycklig)

(ledsen)- vi var tillsammans en gång. Det tog slut pga att jag var för ung och var inte redo för nåt seriöst. Men känslorna har alltid funnits kvar på nåt plan. Sen träffades vi på nytt förra året och då blossade känslorna upp på nytt.

• Anonym (En till)

Här är en till som är olyckligt kär.Det enda som har fungerat för mig har varit att hålla mig sysselsatt.Jobba mycket brukar fungera,fast inte för mig eftersom vi jobbar på samma arbetsplats!!
    Så jag måste nu byta jobb istället!!

Jag tror att man bara kommer över en olycklig kärlek genom att bli kär i en annan,vilket tyvärr kan dröja.

• luxuriouz

när jag vart olyckligt kär så har jag gått vidare genom att bli kär i någon annan, söka bekräftelse på annat håll m.m. har underlättat alllt.

men om det är så djupt som jag tror det är för dig TS, vilket är något jag känner precis nu. så finns det nog inte så mycket att göra... han kommer nog allitd ha en plats i ditt hjärta. det är störande, iaf för mig, för det påverkar precis allt. och man vill inte ta in någon annan i sitt hjärta för det finns bara en på riktigt.

vet han om att dina känslor blossat upp igen? kan ni inte prata om att försöka igen då? dejta lite osv..

• Anna Paulita

Hade det funnits något universalsätt att komma över kärlek så hade någon blivit rik. ;) Det enda jag kan tänka är att manmåste exkludera personen ur sitt liv till 100%, men trotts det är det inte alltid det hjälper.

Men med tiden kanske...jag vet inte.

*lycka till*

• Anonym (Leva nu)

För att glömma killen behöver du annat att fokusera på - som tar så mycket kraft och tid att du inte orkar bry dig längre. Mitt knep brukar vara att begrava mig själv i jobb, det är riktigt effektivt.

Som sagt, sysselsätt dig konstant en tid framöver så kommer du snart glömma bort honom.

• Iza 3
    Bläh fy det är lika jobbigt med olycklig kärlek vid 60 som vid 18-årsålder eller kärleken är inte olycklig
    bara jag som är kär i fel man Shit Shit  Kan min tårar sluta rinna så kanske jag kan se vårsolen som kommer
    om någon månad just nu äre Blääh Hoppas innerst inne på att det blir Han och Jag! Hjärta
Svar på tråden Olyckligt kär