• tusselutt

Recaro bilbarnstol vs Akta Graco

Finns det någon med erfarenhet av Recaros babyskydd? För- nackdelar? Skulle vi slå till på den är det i så fall med isofixfäste. Skulle ni välja Recaro eller Akta Graco? Vi får ett kanonpris på Recaron så vi ger lika mycket oavsett vilken vi väljer. Har verkligen sån beslutsångest och behöver all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Recaro bilbarnstol vs Akta Graco
  • Varmiz

Vi har recaron, är inte nöjd med den. Vår tös väger 10-11 kg är 14 mån och remmarna är förstora trots att hon har vinteroverall på sig. Hon har lyckats krypa ur ena sidan 1 gng, kul när man sintter och kör! Dessutom är remmarna tunna och glatta vilket gör att de lätt snurrar sig i spännena, får var och varannan gång stå och "snurra" till dem så det går att spänna fast henne. Funderar starkt på att byta själv. Gillar dock iso-fix fästet på den då den är lätt att ta ut och sätta in.

*~♥~* TINDRA 2008 *~* ♥ *~* Pyret 2009042? *~♥~*
  • tusselutt

Ok, vilket stol är det ni har då? Vår lilla har inte kommit ännu så det är babyskyddet, Profi plus tror jag det heter, som vi kollat på.

Varmiz skrev 2009-03-04 00:01:49 följande:
    Vi har recaron, är inte nöjd med den. Vår tös väger 10-11 kg är 14 mån och remmarna är förstora trots att hon har vinteroverall på sig. Hon har lyckats krypa ur ena sidan 1 gng, kul när man sintter och kör! Dessutom är remmarna tunna och glatta vilket gör att de lätt snurrar sig i spännena, får var och varannan gång stå och "snurra" till dem så det går att spänna fast henne. Funderar starkt på att byta själv. Gillar dock iso-fix fästet på den då den är lätt att ta ut och sätta in.
  • InaMars06

Acta Graco stolen är den absolut bästa. Den är enligt alla säkerhetstester den säkraste bilstolen. Den skulle jag definitivt välja!

• Varmiz

Första meningen.... Vi har recaron, är inte nöjd med den.
    Som babyskydd hade vi acta Graco, den är vi supernöjd med och T kan ju fortfarande använda den OM hon inte har jacka/overall på sig då den är upp till 13 kg.

*~♥~* TINDRA 2008 *~* ♥ *~* Pyret 2009042? *~♥~*
Svar på tråden Recaro bilbarnstol vs Akta Graco