• Hulegården

v.21 känner inte barnet........

som rubriken råder, jag är i v.21 (20+2 idag), med 3:e barnet och känner inte mer än att de bubblar till nån gång emmellanåt (om de nu är barnet)?....har varit på både Ultrljud och förra torsdagen lyssnade dom på hjärtljuden (144), allt är bra men så här länge brukar det väl inte ta ????, kommer ihåg att de var vid v. 18 m första och 18 med andra........

• Svar på tråden v.21 känner inte barnet........
  • Juhanna

Ligger moderkakan i framvägg kanske? Då brukar det vara svårare att känna

• Ver a

var sitter moderkakan? Har du den i framvägg är det svårare att känna sparkarna.

• Marieeh
    Svar på #3
    Jo, fick reda på mitt ul av bm att den var i framvägg..
    Hon skrev även in den på det papper jag fick när jag var där. Fick du något papper av henne med info om mått etc?
  • Juhanna

Jo och om du fick papper med mått med dig så brukar det även stå vart moderkakan är placerad.

• KlasStures mamma

Du kan ju både ha moderkakan i framvägg plus att barnet kan ligga och sparka inåt. Då känner man inte heller...

• viiinter

Jag är i v. 20+0 och väntar visseligen första barnet så sparkar vet jag inte exakt hur dom känns men jag har inte känt något hittills som jag skulle säga var en spark. På ul (v. 18) så sparkade bebisen för fullt, men inget jag kännde. Var hos bm idag och fick höra hjärtljudet och det tickade på fint och bebisen sparkade och hade sig inne i magen (bm sa att ett visst ljud vi hörde berodde på att bebisen sparkar), och jag känner fortfarande inga sparkar. Ändå mår bebisen prima.

Sägs ju att som omföderska så kan man känna sparkarna tidigare. Men även fast man inte gör det så behöver inte det vara något negativt. Det kan ju bero på en mängd olika saker.

• minimc

Känner inte heller nåt, går in i v 19 imorgon..
    Har iof inte varit på Ul heller så man e ju lite nojig :(

vte dock att jag har moderkaka i framvägg, men hur lång tid "brukar" det ta för dom som har i framvägg att känna barnet?

• malinafisa

vad var det för papper? fick inget från BM vad jag minns och hon sa inget om vart moderkakan var placerad. Är man tvungen att fråga sånt?

• Fröken söt

Är i v. 22 och känner det också mer som bubbel i magen. Var dock på ett informationsmöte med andra blivande mammor och BM och enligt henne är det vanligt att man inte känner något förrän v. 24-25. Så jag tror inte att man behöver vara orolig.

• mamalo

Jag väntar åxå tredje och är i v 20, snart 21 och känner INGENTING typ, tror mig ha känt lite bubbel sista två dagarna men är inte säker på att det var bebis. Jag har moderkakan i framvägg, från blygdbenet till toppen av livmodern. Känns lite konstigt att inte känna nåt när jag kände de andra i v 16 & 14-15 typ, men det kommer nog med tiden. Förmodligen har du som jag placenta i framvägg, så småningom borde vi ju känna något iaf...

• Smulan87

jag kände ingenting fram till vecka 23-24 :P

BF 11Juni 2009
  • minisaga

Jag har gått in i vecka 21 och inte känt några sparkar ännu... var lite orolig men tror att det verkar "normalt"...

På ultraljudet så sparkade lill killen som bara den, nu vill man ju känna det också

• joeleen

Jag har ju hört att det KAN dröja upp till vecka 25 innan man känner barnet ordentligt, även som omföderska...
    Men vad jobbigt det måste vara ändå, man oroar ju ihjäl sig fram tills man känner alla sparkar.

Hoppas den där lill* börjar kicka på dig snart {#lang_emotions_sunny}

kramkram

Svar på tråden v.21 känner inte barnet........