• Pumpalicious

Kan barnet ha så ont av tänderna att han tappar balansen?

Min 15 månaders pojke håller på att få MINST 5 kindtänder på samma gång, han har väldigt ont och har haft feber. Nu har han vart feberfri i 3 dagar, men är fortfarande väldigt hängig och gnällig. Han kliar sig KONSTANT i munnen och äter ingenting, lite glass är allt vi lyckats få i honom idag. Alvedon verkar inte hjälpa.

Både igår och idag har han varit extremt ostadig, och senaste timmarna törs han knappt gå själv, han vill bara sitta hos oss. När han försöker gå ser han ut som en fyllgubbe och vinglar fram tills han ramlar - stackarn har bulor överallt.

Min make och jag är självklart väldigt oroliga, och undrar nu om han kan ha så pass ont i tänderna att det strålar upp mot t.ex. öronen där balanssinnet sitter?

Någon som upplevt samma sak?

• Svar på tråden Kan barnet ha så ont av tänderna att han tappar balansen?
  • senixxa

det e inte så att han e sjuk?Låter långsökt att det skulle vara tänderna.Jag hade ringt sjukvårdsupplysningen.Han kan ju bli ostadig för han inte fått i sig näring som han ska tex.Har ni fått i honom vätska som ni ska så det inte e uttårkning?

• Smuhlan

låter som d är nåt annat än tänderna o kanske i kombination med tänderna... vet en väninna till mig vars son fick ett förkyldningsvirus som satte sig på balansen och han kunde inte gå för han var så yr... det gick över snabbt, men var rätt obehagligt att se och givetvis för honom att uppleva. En annan väninnas barn fick virus som satte sig på benet så han blev halt i 3 veckor... ring vårdguiden skulle jag tycka... hoppas ni får hjälp...

• imsel

Kanske kan vara yr eftersom han inte ätit?
    Hade ringt och kollat iaf.

Sov du lilla videung, än så är det vinter..
  • En helt vanlig mamma

Ring sjukvardsupplysningen, visst kan det kanske vara tander, men det later lite konstigt.

Haller tummarna for er.

• NoelochJack

Skulle snarare gissa på vätskebrist eller att han inte ätiti som orsak. Jag skulle ringt sjukvårderådgivningen genast.

Noel 071120
Svar på tråden Kan barnet ha så ont av tänderna att han tappar balansen?