• Lycka78

Troligtvis världens dummaste fråga men... kan man äta dextrosol när man är gravid?

Ja, man blir ju nojjig över allt... men jag är så extremt extremt trött och måste få lite extra energi i form av något. Det är väl ingen fara att ta en sådan tablett?

• Svar på tråden Troligtvis världens dummaste fråga men... kan man äta dextrosol när man är gravid?
  • madddeluskan

nej jag har tagit den nu är jag är gravid och de står ju inge på dom så de borde de inte vara..för min sambos dotter har diabetes så jag har tagit de ågra gåger när jag har kännt mig snurrig och trött..

• Loon

Under förlossningen fick jag det av barnmorskorna, så nä, det är ingen fara! (sen är det ju som med allt annat, att det inte är bra om det blir FÖR mycket förstås.)

• Lycka78

Tack, då ska jag ge det ett försök

• Frostizz

En riktig kick får du om du tycker om proviva dryckerna.. tex blåbär el svartvinbär..
    Köp dextrosol pulver, värm lite proviva inte för varmt. O blanda i lite dextrosol. Drick o njut.
    Mums o man blir pigg lite längre än på bara en tablett.

Körde så när jag jobbade dygnet runt o inte hade tid o äta ordentligt när jag var hungrig utan behövde skjuta på maten någon timme el så.

• midoyesonono

Klart du får äta dem. Jag är graviditetsdiabetes och är ordinerad att äta dem ifall mitt blodsocker går ner...så det är helt ok =)

• Lycka78

Tack igen! Och Frostizz: Ska jag verkligen testa för jag håller på att kola här hemma av trötthet.... fattar det inte. Har aldrig känt såhär under mina tidigare graviditeter....

Svar på tråden Troligtvis världens dummaste fråga men... kan man äta dextrosol när man är gravid?