• Anonym

Bränner/svider i magen!

Jag har haft en ganska konstig känsla i magen senaste dagarna men först nu idag börjar det kännas ordentligt och jobbigt. Det typ bränner eller svider i magen, svårt att förklara, men ungefär samma svid man kan få i magen när man är så där riktigt utsvulten. Men jag är inte hungrig utan snarare lite åt illamående hållet när jag tänker efter på om jag är hungrig. Så det är inte därför. Det sitter mitt i magen, det börjar under bröstkorgen och går som en boll runt ner under naveln. Känner någon igen detta?

• Svar på tråden Bränner/svider i magen!
  • Anonym (halsbränna)

låter som halsbränna/bröstbränna. Alltså magsyra som kommer för långt upp. googla på det se om du känner igen dig

• Anonym

Anonym: Nej, halsbränna är det inte. Jag har haft extrem halsbränna under hela mina båda graviditeter så det vet jag hur det känns. Detta känns BARA nere i magen, ingenting i matstrupen eller annat.

• martinix

det låter ungefär som jag har det, jag skulle gissa på magkatarr....

• Nyfiken tjej

Jag har samma problem å de är troligtvis magkatarr...
    Testa med Lozec mups, finns receptfritt på apoteket...

Lycka till

• skypigveon

Helt klart magkatarr! har haft det massor av gånger! Omeprazol funkar fint! Receptfritt!

• Anonym

Jag känner likadant i min mage och inte ens omeprazol hjälper morgon och kväll

Svar på tråden Bränner/svider i magen!