• LillYmer

Vågtång och/eller krustång??

Kan nån tala om vad skillnaden blir på ett hår vågat med vågtång och ett hår krusat med krustång.??

Det senare vet jag ju för krusat hår ser ut lite som trollhår (ronja rövardotter) men blir håret finare lockigt/vågigt med en vågtång?

Är jättenyfiken på hur det skulle bli då jag har platt och tunnt hår. Skulle va kul att kunna variera det men krusar hår blir rätt fult.

Kan ingen posta lite bilder eller länka till nån bild med vågat hår med vågtång??  PLZZ?

• Svar på tråden Vågtång och/eller krustång??
  • nekoi

Det blir ju så klart något helt annat med vågtång:

bjooti.net/

Har du en plattång så kan även den användas på ett någorlunda liknande sätt:

• SaraSara

Vågtången ger vågor, alltså större än kruset. Blir finare.. tycker krus ser lite småbarnsaktigt ut.

Jag använder min plattång till att göra håret vågigt och få fram volym :) Låter lite missvisande med "plattång" men har du en av smalare variant så går det att fixa alla möjliga fina frisyrer enkelt och snabbt.

• MCE

Jag tycket att håret får ett fint självfall/lockar när man använder vågtång. Mer volym också.

Däremot är volumastern från Björn Axen (en liten krustång) grym på att få upp volymen i håret, om det är det du är ute efter
    (Då använder du den bara i hårbotten )

• Vhilma och Victor

Jag köpte en vågtång (obh nordica) på ica maxi. Efter ett år ca så slutade den värma så den blev skitkass! Men gav fina vågor i håret...
    Måste nu köpa mig en ny!!!

• LillYmer
    nekoi skrev 2009-03-04 09:28:07 följande:
    Det blir ju så klart något helt annat med vågtång: bjooti.net/ Har du en plattång så kan även den användas på ett någorlunda liknande sätt:
    " target="_blank">

Men shitt va snyggt (dom röda lockarna)!!

Har beställt en obh nordica-tång från ginza. Den blev ganska dyr men dom var ju slut precis överallt!
Svar på tråden Vågtång och/eller krustång??