• hundpuss

Tips på hundböcker?

Vilken är din favoritbok om hundar? Om träning? Rent allmänt?

Har du någon favorit? Och varför?

Jag letar efter böcker som handlar rent allmänt om hundar, men även om vardagslydnad och hur man kan öva mer på "hemmanivå".

Allt tips på bra böcker mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på hundböcker?
  • färgglad regnbåge

Detta är ingen faktabok utan mer än livsberättelse, men den bästa boken om hundar jag läst heter "Rädda liv" och handlar om en kvinna som berättar om sitt liv som hundförare till räddningshundar.
    Helt underbar, man både gråter och skrattar, rekomenderar den varmt.

• hundpuss

färgglad regnbåge skrev 2009-03-04 09:15:46 följande:

Detta är ingen faktabok utan mer än livsberättelse, men den bästa boken om hundar jag läst heter "Rädda liv" och handlar om en kvinna som berättar om sitt liv som hundförare till räddningshundar.Helt underbar, man både gråter och skrattar, rekomenderar den varmt.
    Ok, vad heter författaren?
  • köttbullelydnad

"Fysträning för hund" av Anna Holmgren, Marie Söderström & Stefan Rosén. Inte någon lydnadsbok, utan mer om hur du tränar hunden rätt fysiskt så att ni slipper skador, sträckningar, mm.
    "Etologiboken" av Ingrid Tapper är en annan bra bok om man vill förstå varför en hund gör som den gör. Inte heller den någon lydnadsbok men kan helt klart underlätta det för en

• färgglad regnbåge
    Vision400 skrev 2009-03-04 12:54:22 följande:
    färgglad regnbåge skrev 2009-03-04 09:15:46 följande: Ok, vad heter författaren?
    Hank Whittemore och Caroline Hebard
  • Asta74

Memea Mohlin skriver bra böcker! Rekommenderas starkt, även Anders Hallgren. Sen ska en inte glömma bort att gå kurser med hunden!

Svar på tråden Tips på hundböcker?